Ga naar inhoud

Lange kettingkeutels


Rian

Aanbevolen berichten

Ik merk dat er in de toiletbak erg veel lange kettingkeutels liggen. Kettingen van 4 keutels, zelfs met 6 keutels aanelkaar. Pooke kon gisteren weer erg lastig poepen, dit was dus het resultaat. Gelukkig gaat het verder helemaal prima met hem, eet en drinkt goed en speelt. Met Muisje gaat alles ook prima, buiten dat ze erg verhaard.

Moet ik nog ergens extra op letten? Ze krijgen al kleine stukjes ananas tegen mogelijke verstopping.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, prozyme geven of ananas.

Verder kan je ze wat extra groen geven als ze er al aan gewent zijn en ze goed in de gaten houden (maar volgens mij doe je dat al).

Kettingkeutels op zich is geen probleem, zolang de haren er gewoon uitkomen.

Ik heb nog wel een leuke foto voor je ;)

1_keutels_002.jpg

Dat is van Fuz, van 1 nachtje.

Moet wel zeggen dat hij wel opgelucht was de volgende ochtend :lol:

Oja, ik geef ze vaak wat zonnepitten extra.

aangepast door YvonneH
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooooohhh :surprised:...ongelooflijk!!! En ik maar denken dat ik er veel zag liggen! Dat moet toch vreselijk aanvoelen in die buikjes, als ze het er niet 1,2,3, uitgduwd krijgen! Goh nu maak ik me eigenlijk niet druk meer haha...zonnepitten zeg je, dat klinkt goed, ga ik ook eens halen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, Cindy heeft nog altijd het record hoor, de langste kettingkeutel (nou ja haar konijn he). Fuz had de meeste ;)

Ik geef ze altijd wat meer witlof en zonnepitten (niet meteen een hele berg, schijnt enigzins laxerend te werken) en evt prozyme erbij als ik kleine of kettingkeutels zie en dat lijkt hier goed te werken.

Had ik dus ook gedaan de avond voor deze foto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is de link naar het topic van Cindy:

http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/11501-ketting-keutel-21-cm.html?

Zoals je kan lezen heeft haar konijn de langste en Fuz tot nu de meeste geproduceert :he:

Zonnepitjes kan je idd gewoon met schilletje geven, maar wel zonnepitjes zonder zout geven he (voor mensen die het niet weten). Hier vinden ze het heerlijk.

aangepast door YvonneH
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog vergeten erbij de vermelden: de prozyme is als het goed is ook onderweg!

Mag ik even vragen waar je deze besteld hebt? Ik wil het namelijk ook bestellen omdat als straks mijn twee teddy's in de rui gaan, het mij verstandig lijkt dit preventief te geven.

Daarnaast, ik tref ook wel eens een kettingkeutel aan. Al moet ik zeggen, laatste tijd niet echt meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had 20gr genomen, dat lijkt weinig maar ik geef het nu een week en er lijkt nog steeds niets uit te zijn. Het werkt trouwens wel tegen die kettingkeutels, sinds ik het geef heb ik er niet één meer gezien.

Er staat trouwens op dat het ontzettend lang houdbaar is, dus op zich denk ik dat ik de volgende keer 40gr neem, liever te veel dan dat het straks een keer op is als het echt nodig is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad via konijnen.nl, 2 dagen later lag het pakketje in de brievenbus, er stond ook nog op "spoed! medicijnen!" ! Erbij krijg je ook nog een brief met allerlei tips, echt super.

Ik had 10 gram besteld, kost 4 euro, echt niks. Moest wel even wennen aan dat spul, het lijkt inderdaad wel drugs haha, en het ruikt ook nog eens niet lekker, maar Poo en Muis eten hun groenten (waar ik wat op strooi) met evenveel smaak op, dus het zal wel goed zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Loesah ik zou het echt bestellen, je kunt het preventief geven, stel je voor dat je ineens toch een verstopping hebt terwijl je het misschien had kunnen voorkomen...zo denk ik dan altijd! Als je op die lijst die je meegestuurd krijgt ziet waar het nog allemaal goed voor is, heb je het idee dat je een wondermiddeltje in huis hebt gehaald!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .