Ga naar inhoud

Ojee, en nu?


Moontjuh95

Aanbevolen berichten

Minou is heel erg aan het verharen! Haar hele rug is al kaag en haar buik ook omdat ze net schijnzwanger is geweest!! Als je haar aait dan valt echt alles er uit! Even voor de duidelijkheid, ze zit samen met Meesje (een gecastreerde ram;))

is de enige optie castreren?:(:(:(

Of moet ik haar naar binnen halen?

P.s. ik had nog een vraag.. Meesje eet de haren van Minou op.. krijgt hij nou geen verstoppingen?

Liefs!

aangepast door Moontjuh95
iets vergeten..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mees kan door de haren idd last krijgen van haar in zijn keutels en het gevaar van een verstopping ligt dus op de loer.

Heb je prozyme in huis? Dit kan je je konijnen geven als ze erg verharen. Prozyme zorgt ervoor dat de voedselbrok rondom de haren oplost en dat het eten zo makkelijker het lichaam weer kan verlaten.

Als je dat niet hebt is verse ananassap een goede oplossing. Ook dat kun je preventief geven.

Is Minou nu voor de eerste keer schijnzwanger geweest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prozyme kan je bestellen op www.konijnen.nl. Het is een poeder gemaakt van ananas ectracten.

Dat poeder kan je in tijden van ernstige verharing over hun groen strooien. Bij een acute verstopping kan je het ook oplossen in water en met een spuitje dwangvoeren.

Als ik zie dat ze ernstig verharen dan strooi ik een aantal dagen preventief wat prozyme in hun groen.

4 x schijnzwanger in twee maanden is best wel veel idd.

Hoe oud is MInou precies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het zeker ernstig in overweging nemen. 4x in twee maanden is best wel heel veel...

Met 8 maanden kun je al een castratie laten doen.

Controleer de keutels die je vind nu ook goed.

Vind je kettingkeutels, zo'n hele sliert keutels aan mekaar die eruit zien als een parel ketting, dan moet je echt goed opletten en dan moéten ze die ananas ook binnen krijgen.

Probeer eerst maar eens of ze een stukje ananas willen eten of een beetje sap zelf willen drinken en houd verder de keutels goed in de gaten.

Geef alleen sap van verse ananas. De ananas op blik bevat te veel suikers die dan weer niet goed zijn voor je konijntje....

Het is voor Minou trouwens ook niet erg als ze ananas eet. In tegendeel zelfs!

Minou wast zichzelf ook en zal dus zelf ook haren binnen krijgen.

succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je konijn erg verhaart dan zitten er heel veel haren in de buik van je konijn. Het voedsel dat ie eet komt dan als een brok rondom die haren te zitten en dat zorgt ervoor dat het er allemaal niet meer makkelijk door kan.

Ananas helpt niet tegen verharing in de zin dat het ervoor zorgt dat je konijn minder of niet meer gaat verharen.

Het werkt wel doordat het zorgt dat die voedselbrok en die haren niet een groot geheel blijven en dat alles dus makkelijk de weg naar buiten kan blijven vinden.

Prozyme is voor iedere konijnen eigenaar aan te raden om in huis te hebben.

Het is een poeder, makkelijk in gebruik en lang houdbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een klein vraagje, ik hoop dat ik het hier mag stellen.

Ik vind ook regelmatig kettingkeutels, dus ik wou prozyme bestellen.

En er staat op de site konijnen.nl dat het 4 euro kost inclusief verzendingskosten. Maar is het dan ook hetzelfde voor belgie? Want ik veronderstel dat de kosten naar het buitenland wel hoger zijn? Of versturen ze gewoon niet naar België?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh laat maar, ik heb het al gevonden. Voor naar belgie is het gewoon 1 euro meer.

Of neen toch niet, er staat: voor medicijnen zijn er geen verzendkosten.

Maarja maarkt niet veel uit, zal wel zien hoeveel ik moet betalen e.

aangepast door Katrien
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh laat maar, ik heb het al gevonden. Voor naar belgie is het gewoon 1 euro meer.

Of neen toch niet, er staat: voor medicijnen zijn er geen verzendkosten.

Maarja maarkt niet veel uit, zal wel zien hoeveel ik moet betalen e.

Verzendkosten naar België zijn 1 euro. En je bestelling heb je heel snel in huis. Ik denk dat ik het al na 2 dagen had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gelukt hoor! Toch bedankt Kelly en Loes!

Bij het adres kon ik ook belgie aanduiden en dan kwam er bij de factuur 1 euro bij. Dus het zal wel goed zijn zo. Ik hoop alleen dat ik het juist heb gedaan met de betaling, met die IBAN-nr enzo.

Sorry Moontje dat ik je topic even had gebruikt. Veel succes met de ananas! Hier krijg ik het er met de grootste moeite niet in!

aangepast door Katrien
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .