Ga naar inhoud

castratie in deze tijd van het jaar


jasmijn86

Aanbevolen berichten

Mijn buurvrouw heeft een paar konijnen waaronder ook een paar rammen.

Ze wil de rammen graag castreren zodat ze de konijnen kan gaan koppelen per 2. Nu zei ze dat ze nu niet kon castreren omdat ze na de castratie naar binnen moeten en ze dan dus niet weer naar buiten kunnen.

Ze staan nu in een blokhut buiten, wel beschut dus want het is dicht.

Is het niet mogelijk om ze met een kruik en handdoeken daar gewoon weer in te doen? Of moeten ze echt perse naar binnen?

Bedankt alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das een goeie. Zou ik zo 1,2,3 niet durven zeggen. Maar ik DENK dat dat wel kan, omdat ze gewend zijn om in deze temperatuur te zitten. Maar nog even iets, ze zitten dan niet bij voedsters toch? Ivm het mogelijk zijn van bevruchten tot na een week of 4!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt er ook aan hoe ze uit de narcose komen.

Konijnen willen na een narcose wel eens moeite hebben om hun lichaamstemperatuur vast te houden.

Als ze goed uit de wind en beschut zitten zou het denk ik wel moeten kunnen. Wel moet ze goed in de gaten houden dat de oortjes lekker warm zijn.

Ze mogen de eerste paar dagen niet op stro zitten ivm het prikken van de wond.

Als je ze toch weer naar binnen haalt dan is het zaak ze op de koelste lek van het huis te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ons rammetje is ook afgelopen vrijdag gecastreerd. Hij is gewoon een buitenkonijn.

Hij heeft na de castratie 3 dagen in het schuurtje gewoond, idd windvrij, en met dekens over de kooi en veel handdoeken in de kooi, en gisterenavond is hij gewoon weer buiten terug in zijn hok gegaan.

We hebben wel goed in de gaten gehouden of hij warm genoeg was, maar het ging echt prima. Nu was het afgelopen vrijdag niet echt heel koud buiten (graad of 5), tis denk ik wat anders als het, zoals rond oud/nieuw, flink vriest overdag en 's nachts.

Maargoed, dit zal vast konijnafhankelijk zijn. Ik geef alleen aan wat mijn ervaring ermee is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .