Ga naar inhoud

biks?


spunk

Aanbevolen berichten

Ik gaf mijn konijn eerst altijd gewoon gemengd voor.

Maar ik lees nu hier overal dat dat niet zo heel goed is.

Wat oet ik nu kopen? Biks? Zijn dat van die cilindervormige bruine dingetjes?

Heb je verschillen erin? En welke is het beste dan?

Is het duur?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Biks zijn idd langwerpige bruin/groene staafjes.

Het voordeel van biks is dat ze alles bevatten wat je konijn modig heeft én elk staafje bevat ook precies hetzelfde wat selectief eten voorkomt.

In biks zijn er verschillende goede merken.

Enkele voorbeelden hiervan zijn:

Science selective,

Hope farms

Kenner

Kasper fauna foods

De prijzen zijn erg verschillen en ik ken ze dan ook niet allemaal uit mijn hoofd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knuffeltje, telkens als een nieuw persoon hier vragen komt stellen over voer, zie ik telkens jouw reactie ertussen staan dat het niet zo slecht is en dat jij het wel gewoon geeft. Dat mag je natuurlijk zeggen, het is je goed recht, maar hier op BB wordt aangeraden om biks te gebruiken en dan is het misschien beter als jij niet steeds opnieuw ertussen komt met dat gemengde voer, je stuurt mensen zo niet echt de goede richting uit. Zeg dan liever niks, ik vind het totaal niet nuttig zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn cavia's krijgen gemenegd voer maar de konijnen altijd biks. Ik hanteer een handje per konijn want die van mij blijven altijd eten met alle gevolgen van dien. Biks en hooi is naar mijn mening nog altijd de beste basis.

collega vroeg me eens naar haar konijn te kijken want die had steeds diaree. Ik vraag dus of ze willen opschrijven wat ze per dag geven....naast voer en plukje hooi gaven ze 3x per dag sla en wortels, of komkommer en appel, altijd 2 soorten groente of fruit en dat 3x op een dag :beurk: blijven lachen dan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .