Ga naar inhoud

Soort konijnen-buikgriep?


Rian

Aanbevolen berichten

Ik lees de laatste dagen / weken erg vaak dat mensen problemen hebben met hun nijn, dus dat er niet meer gegeten wordt, plakpoep, geen poep, enz.

Denken jullie er ook niet aan dat er een of ander virus heerst, net zoals bij mensen, dat een vorm van buikgriep veroorzaakt bij konijnen?

Een aantal dagen geleden zei Caroline ook al dat het mogelijk met het weer te maken heeft.

Zullen we het niet op de een of andere manier gaan bijhouden? Of lijkt jullie dat zinloos?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt weten doe ik het niet, maar van de tentoonstelling in Lisse enkele weken geleden, hadden alle 8 mijn konijnen gebrek aan eetlust en wat dunne ontlasting bij thuiskomst. Via een fokkersforum kwam ik erachter dat er veel dieren ziek thuis kwamen uit Lisse. De een zei; een virus opgelopen daar, de ander hield het op de veranderde weersomstandig- heden in die dagen???????? Dus het zou beide kunnen, lijkt me:yes: Alle dieren zijn er zonder medicijnen weer bovenop gekomen, wel met de nodige aandacht en extra groen, wat ze nog wel wilde eten.

Als iedereen zijn problemen hier meld, word het misschien vanzelf bijgehouden

aangepast door marieke63
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik vond dat ook wel een goed idee! Ook voor mensen die nu een zieke nijn thuis hebben of de komende dagen (hopelijk niet natuurlijk) ermee te maken krijgen.

Een van mijn nijnen heeft dus twee weken geleden een dag geen eetlust gehad, en afgelopen week bijna de hele week. Zonder medicatie erbovenop gekomen. Het gekke is dan wel dat de andere nijn, die bij hem zit, nergens last van heeft gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .