Ga naar inhoud

verstandig


sandra1

Aanbevolen berichten

Ik heb nu eindelijk konijnen die de voerbal snappen. Het vorige koppel snapte er niks van. Hoewel ook zij er af en toe een duw tegen gaven of ermee gooiden.

Volgens mij kan een konijn zich er niet aan verwonden. Ze duwen er tegn. Meestal zitten er van die worteltjes aan. Die van mij knagen er niet op. Ze gebruiken de worteltjes wel als 'handvat' om de bal met hun bek op te pakken en ermee te gooien.

Ze hebben er veel lol van. Ik ook, want het is een leuk gezicht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben een voerbal waar de worteltjes erin liggen, maar je schijnt er ook te hebben waar ze echt erop zitten. Heb hier wel eens gelezen dat als je een bal hebt waar de wortels erop zitten, ze die eraf kunnen knagen. Bij de bal die wij hebben, waar ze erin liggen kan dit absoluut niet.

Ter verduidelijking;

In dit topic een voorbeeld met de wortels erop gedrukt:

http://www.bunnybunch.nl/community/huisvesting/6472-gevaarlijk-konijnen-speelgoed.html

In dit topic staan foto's van dezelfde bal, maar dan in de nieuwe uitvoering met de wortels erin:

http://www.bunnybunch.nl/community/voeding/12515-voerbal.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

BIj mij zitten de worteltjes er inderdaad op. Ze knagen daar niet aan. En mijn Dieuwert knaagt verder aan alles! Maar ja, ze heeft dan ook zoveel om aan te knagen dat de bal misschien niet het lekkerste is.

Dat zei ik hier ook maandenlang totdat de gaten er inene in zaten en mijn konijn plastic poepte.

De bal met de worteltjes erin is ook niet geheel veilig, het is een apart soort plastic waar ze realtief gemakkelijk hun tanden in kunnen zetten.

Ook daar kunnen ze een gat in knagen als ze echt willen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vorige nijnen snapten het zelfs niet als ik vlak voor hun neus eten erin deed! Ze bleven dan maar achter mij aanlopen "Wanneer krijgen we nou wat?".

Ik heb de voerbal nu eigenlijk altijd in de ren zitten, ook als er niks in zit. Maar ik zal hem er inderdaad maar uithalen en alleen onder toezicht laten gebruiken.

Die bal-met-belletje, daar vinden die van mij weer niks aan. Zo zie je maar dat ook elk konijn zijn voorkeuren heeft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .