Ga naar inhoud

Konijn eet niet meer


stphniie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Science recovery is het niet.

Het lijkt eigenlijk wel erg hard op critical care. Is er niemand thuis die even zou kunnen ruiken, critical care zou namelijk nogal sterk ruiken naar... anijs dacht ik(ik ruik zelf niet). Toch Caroline?

Als het daar dus naar ruikt, ben ik bijna zeker dat het critical care is.

Iemand die toch iets anders denkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, mijn ouders zijn thuis maar die slapen al.

Ik was juist mijn konijntje op het hoofdje aan het aaien (daar kan hij echt zo van genieten) maar toen hoorde ik ineens redelijk harde 'borrel' geluidjes, ik heb mijn hoofd op zijn zijkant gelegd, en daar hoorde ik nog meer van die geluidjes.

Is dat normaal? is het gewoon zijn eten dat aan het verteren is of..?

Pfft, het is ook allemaal zo ingewikkeld :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben juist terug.

Ze heeft daar een foto van Zano zijn tanden gepakt, en ze vond dat de achterste tanden iets te lang waren maar als dat het probleem niet is, ging ze nog een foto van zijn buik nemen.

Ze heeft hem daar in slaap gedaan om hem zo verder te onderzoeken.

tegen 11u ging ze bellen voor te laten weten hoe het met hem gaat etc.

Vanavond tegen 16/17u gaat mijn vader hem terug halen..

Nu maar hopen dat alles goed gaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps...BB is ondertussen zo groot geworden dat ik niet elk topic terugvind...

Dat ruikt idd sterk naar anijs, vandaar mijn vraag,maar het is groener dan dit. Ik denk dat dit gewone vezels zijn die je in de supermarkt kan kopen om bij je muesli te gooien... In dat geval is het goed dat je de wortel blijven geven bent natuurlijk!

Die borrelgeluidjes kunnen erg positief zijn en vermits je vanavond ook meer eten gegeven hebt, ga ik er van uit dat ze dat ook zijn. Waarschijnlijk het teken dat de darmen weer goed op gang komen.

Succes, ik hoop op goed nieuws dadelijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow...we waren tegelijk...

Wat de tanden betreft: sommige konijnen verdragen echt niks, van zodra de kiezen niet meer in proportie groeien, stoppen die met eten. Andere konijnen blijven zelfs eten met tanden die wondjes in hun tong gemaakt hebben...het hangt dus helemaal van het dier af...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jep, het waren zijn tanden.

Vanachter was een hele scherpe punt aan, hij is nu al terug wakker.

Hij zat eerst in de hospisalisatie bij de katten, maar die katten vonden dat niet zo leuk en hij is daar al weggehaald :D

De dierenarts gaat hem binnen een uurtje wat eten geven en ze zegt dat hij zich nu vast véél beter voelt.

Wat zal ik blij zijn dat ik hem terug mag gaan halen! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is ondertussen al thuis. Hij had echt veel bang..

De dierenarts heeft zelfs de foto's laten zien van de haken, ik verschoot ervan hoe een scherpe punten er wel niet opstonden! Ze prikte echt in de tong.

Ik vind het wel raar, nu hij terug in zijn kooi zit, hij direkt gaat liggen.

Normaal ligt hij alleen maar in de zomer als het echt warm is.. Nu gaat hij direkt liggen in zijn kooi..

Ik heb hem juist 5ml vezels gegeven & 13ml wortels.. Die wortels gingen goed binnen, hij likte nu zelfs zijn mond wat schoon , wat hij daarvoor niet deed.

Ik hoop maar dat hij morgen weer wat zelf begint te eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja ik weet niet of je had gelezen in je topic wat ik over mijn Dolce vertelt had.. zeflde verhaal dus..

Maar dat eten moet nu inderdaad wel goed komen:)

ik weet niet of hij echt al wondjes had van de haken?

Mja je kunt ook wat biks een beetje vochtig maken zodat ze zacht worden, dit kan hij dan ook eten en daarnaast ook gewone biks aanbieden dan kan hij kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik had het gelezen van Dolce, ik heb het zelfs voorgelezen voor mijn ouders, want ze geloofde eerst niet dat die dierenarts dat niet kon zien zonder narcose.

Kan het eigenlijk zijn dat hij nu gas heeft gekregen door de stress? omdat hij direkt gaat liggen.. Of maak ik me weer te veel zorgen?

Ik heb nu zorgvuldig alles geteld wat in zijn kooi ligt , 7witlof bladjes,stukje wortel, 60ml water in zijn drinkbakje, 40korrels van zijn eten.

Nu hoop ik echt dat hij tegen morgen vroeg toch al iets van zijn witlof/wortel heeft gegeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja anders een bakje neerzetten met biks die je een beetje nat hebt gemaakt.. zodat ze een beetje zacht zijn heh.

Bij mij ging het toen zo dat hij zo een wortel-hapje erg goed oplikte uit een bakje.. toen heb ik daarbij dus een bakje gezet met biks die ik zacht had gemaakt met een beetje water.. En een schaaltje met zijn gewone biks en idd een beetje groente.

Hij ging na 1-2 dagen weer biksjes eten.

Maar als je bang bent voor gas moet je misschien zijn buikje een beetje masseren uit voorzorg?

Een narcose is ook niet niks voor een konijntje dus bijkomen van dat en van de stress moet hij ook natuurlijk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb echt schrik voor gas! hij duwt echt het hooi opzij en gaat dan liggen.

Hij heeft nu juist wel wat witlof gegeten..

Maar als ik dan zeg tegen mijn ouders dat hij misschien gas heeft, dan worden ze kwaad en liggen ze te zeggen dat ik echt overdrijf enal..

En hoe moet ik dan het buikje wat masseren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .