Ga naar inhoud

Vliesje op het oog.


Neaske

Aanbevolen berichten

Hallo daar ben ik weer.

Na jullie fijne hulp met de tandjes een maandje op 2 geleden stort ik toch maar weer eens mijn hart.

We hebben ons konijntje de tandjes laten trekken. (jeetje wat een joekels trouwens!) Maar nu sinds een week of anderhalf viel me iets op aan z'n linker oogje.

Hij staat binnen in een ''gesloten'' hok dus het kan geen tocht zijn. ik dacht eerder aan een strooitje of tegen z'n waterflesje aan gelopen.

Het begon heel rood en geirriteerd en een beetje dicht geplakt. We hebben eerst 2 dagen met afgekookt water geprobeerd en dit hielp enzigzins maar niet genoeg. Toen maar een flesje oogzalf gekocht en dit elke dag in het begin 3 keer en nu 2 keer per dag op z'n oogje gedaan.

Maar nu na een dikke week zag ik vannochtend een soort blauw vliesje op z'n oog. DA gebeld zegt die kom maar even een nieuwe oogzalf halen met antibiotica erin. Helpt dit niet heeft het te maken met de snijtanden (die ie niet meer heeft.) Ik ben me nu toch wel zorgen aant maken hoor. Nog een week zalf in z'n oogje.. Dadelijk is er echt iets schadelijks aan z'n oogje zijn we er te laat bij.

Wat zouden jullie doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat dacht ik zelf dus ook. Maar mijn DA zei kijk het nog even aan. En de DA dacht ook dat het eerder aan het wegnemen van de tandjes lag dan aan blindheid/staar ect. Terwijl ik de tandjes heb laten weghalen rond sinterklaas... dan zou dit toch veel eerder moeten zijn dacht ik zo

Link naar reactie
Delen op andere sites

die dierenarts waar je nu bent is dus niet konijnenkundig. Zoek in de buurt een konijnenkundige dierenarts. Op BB vind je een lijst, mss staat er wel eentje bij die bij jou in de buurt is.

http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/7421-konijnkundige-dierenartsen.html

En nu niet aankijken zoals je da dat zei maar direct na laten kijken. Misschien kun je erger voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om nou gelijk te zeggen dat de dierenarts niet kundig is lijkt me wat overbodig.

Als de dierenarts ook snijtanden verwijderd lijkt ie met toch wel zeker wat van konijnen af te weten.

Als het idd blindheid/ staar is is er eigenlijk vrij weinig(meer) aan te doen. De behandeling met een Ab zalf snap ik dan wel om een eventuele infectie in het oog zelf tegen te gaan.

Heeft de dierenarts het oogje wel gezien? Want dat is natuurlijk wel belangrijk om de behandeling op af te stemmen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je beter meteen weer naar die kundige DA gaat, voor dat dit helemaal misgaat...

Dat oogje kan ontstoken zijn omdat er eigenlijk een ontsteking zit bij de kiezen (haken) of het is staar en dan moet je de oorzaak zien te achterhalen. Er zijn een boel neurologische aandoeningen die staar kunnen veroorzaken en een aantal zijn behandelbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .