Ga naar inhoud

Jeff en z'n tandjes... opnieuw


PeterV

Aanbevolen berichten

Hier moet onze Jeff volgende week woensdag bij de DA binnen om haken te laten verwijderen! Ik moest gisteren met Witje bij de DA zijn en heb toen Jeff meegenomen om naar zijn tanden te laten kijken en ja hoor: er staan weer redelijk grote haken op! Omdat hij nog niet minder eet en zijn tong en tandvlees nog niet gekwetst is hebben we volgende week woensdag afgesproken. De woensdag komt mij het beste uit, want dan heb ik overdag een auto.

Jeff is vorig jaar in juni aan haken geopereerd. Het is dus 7 maanden geleden.

Ik denk dat ik nu wel weet waarom Jeff naar een opvang gebracht is. Alhoewel ik zoiets zelf nooit over m'n hart zou krijgen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij het nu weer heeft, kan je er van uitgaan dat dit zijn hele leven zo zal zijn...

Eet hij ondertussen meer hooi ook?

Om de 7 maanden is trouwens nog leefbaar voor een konijn en ok,mits jij het zelf wil opbrengen. Er zijn konijnen die elke maand weer haken op de kiezen krijgen en dat zijn wel gevallen waar je jezelf moet afvragen of dit nog konijnenwaardigleven is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties! Jeff eet heel weinig hooi! Het is echt zeldzaam dat ik hem eens hooi zie eten! Hij eet vooral heel graag groenvoer (en appel!!) en droogvoer! Ik ben wel een half jaar geleden overgeschakeld op cuni complete. Daar zitten hele lange vezels in, dus gelukkig eet hij dat wel graag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeff is vandaag naar de DA geweest en ze hebben de haken aan z'n tanden weggedaan. In overleg met de DA heb ik beslist om hem een nachtje binnen te laten slapen. Hij zit in de binnenkooi waar vroeger Grijsje en Witje in zaten en hij staat boven in de hal. Dat is ongeveer de koelste plek in ons huis.

Hij zit er al sedert 16u30. Hij heeft wel al eens gedronken maar nog niks gegeten. Ik heb nog net met z'n lievelingseten (een stukje appel) geprobeerd, maar hij moest er niks van weten. Als ik hem met rust laat gaat hij languit liggen en wanneer ik dichterbij kom zet hij zijn oren recht en kruipt wat dichter ineen. Dus hij is wel goed wakker en alert. Hij kan nu kiezen tussen appel, hooi, peterselie en een beetje droogvoer. Hopelijk begint hij straks te eten en kan ik hem morgen terug in ren bij zijn dames zetten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kun je toch beter niet tot morgen ochtend wachten met hem zelf tot eten laten komen.

Als hij niet eet zal je hem moeten dwangvoeren. Konijnen mogen en kunnen niet zo lang zonder eten.

Eet hij ook geen hooitjes? Probeer hem eens te pesten door met een hooitje voor zijn neus te spelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem geplaagd met een jong worteltje en plots at hij het staartje op! Daarna heeft hij ook nog wat van het loof opgegeten! Daarna stak hij z'n neus helemaal weg en ging hij liggen. Ik zal hem binnen een kwartiertje nog eens wat stimuleren!

Bedankt voor de tip Kelly! :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen hij eet nog niet normaal. Deze nacht is hij wel actief geweest, want hij heeft z'n (tijdelijk) hok helemaal gereorganiseerd :), maar als we in de buurt komen doet hij zich in een bolletje. Hij is bang. Ik denk dat hij zijn 2 andere konijnen mist. Ik vraag me af of ik hem binnen een uurtje niet eens in de ren bij de andere zou terugzetten en eens zien of hij dan gaat eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeff zit al een uur in de ren, maar heeft nog niks gegeten. Ik heb net naar de DA gebeld: ik ga ff met hem terug voor een pijnstiller en wat materiaal voor hem te dwangvoeren. Maar eerst moet ik vervoer regelen, want ik heb geen auto vandaag...

aangepast door PeterV
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hem de eerste keer dwanvoeding gegeven op tafel terwijl hij in z'n reiskoffer zat. Maar dat ging helemaal niet goed. Waarschijnlijk had hij te veel stress door de vreemde omgeving. Ik ga het binnen een paar uur nog eens proberen terwijl hij in de ren zit. Ik heb Critical Care van Eurovet gekregen.

Tips van jullie zijn altijd welkom hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is handig om hem in een handdoek te wikkelen als je hem wilt gaan dwangvoeren.

Je wikkelt hem dan zo in dat alleen zijn koppie nog uitsteekt.

Vervolgens neem je hem stevig vast en druk je het spuitje achter zijn tandjes toch wel een cm zijn mond in en druk je de spuit langzaam leeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .