Ga naar inhoud

wie is er bekend met lever en of schildklier problemen bij een konijn?


bunny ranch chanty

Aanbevolen berichten

Cindy...er moeten eerst echt meer onderzoeken gedaan worden door de DA denk ik...

Konijnen met een leverprobleem gaan meer drinken en schildklieraandoeningen bij konijnen komen bijna niet voor.

Ik blijf eerder denken aan een andere soort parasiet, die niet met panacur te behandelen is... dat moet echt grondig nagekeken worden, de DA moet ook de buik goed voelen, eventueel een echo maken etc... vooraleer je bloed gaat afnemen eigenlijk,want net dat is niet eenvoudig bij konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze drinkt wel maar te weinig doet bij wijze 5 dagen over een 320 ml fles.

Daar naast eet ze 3 keer zo veel als een normale gezonde nhd.

Maar blijft nu dus stabiel in haar onder gewicht.300 gram te licht ook kwa wat ik zelf voel aan haar lijf.

Zelf vertoond ze een bolle buik en magere ruggen graad.

En dit al 2 maanden.Ik heb haar gekocht al wel mager.....

Maar het is dus niet goed gekomen.Gelukkig is het een hangoor dus bloed afnemen via het oor is mogelijk.Ik wil zeker een bloed onder zoeklaten doen om het een en ander te weten te komen.Ze neemt op de een of andere manier haar voeding stoffen niet goed op.Keuteld als een idioot lichte keutels door te weinig vocht.Ik ben er al eff mee bezig geweest en ze word prinsheerlijk verzorgd in mijn huis.Maar ikmoet nu wel eens te weten komen wat er aan de hand is.Ze gaat niet 1,2,3 dood of zo.Ze is helemaal heppy de peppy.Maar ik weet gewoon het is niet goed.Vandaar mijn vraag hier na.

Of er meschien over een komsten zijn met mijn lieve roosje.

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben net terug van de da.

Mijn vermoedens ....gedachten bleken correct en een hoop verdriet dus.

:(

Roos heeft een grote lever tumor.

Daar was bloed onder zoek niet meer voor nodig.Je kon het voelen!!

Ja en nu ....roosje is mij nu nog te blij en vrolijk zonder pijn.

Ik heb besloten om nu verder geen onder zoek te doen.

Maar haar nog een fijne tijd bij mij te geven.

Hoelang dat zal zijn weten we niet.Zolang ze eet als een dijker zal ze in leven blijven.Maar stopt dat zal ze heel snel berg afwaards gaan.

Ik heb met me Da jeanette afgesproken zodra ze pijn vertoond of andere symtomen gaat krijgen van aftakeling zich vergiftigen.Ik haar met heel veel verdriet zal laten inslapen.En sectie zal laten plegen.

En wederom zei jeanette cin...wat zijn je konijnen toch lief!!!

Ze had roosje in haar armen en praate nog even tegen haar.

Nou de tranen staan in me ogen waarom!!! roosje

Sinds ze hier is woond roos in me huis en dat zal zo blijven.

Net als mijn huis konijn benji me wondertje.

We gaan de tijd uit zitten.En nog even genieten van elkaar.

Tot het onvermijdelijke afscheid komt wat me nu al zwaar valt.

cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Arme Cindy, wat afschuwelijk. Leverkanker is inderdaad een van de ergste kankervormen, en dat kan heel snel gaan. Ik wil je hiermee niet ontmoedigen maar zorg dat je voorbereid bent.

Ik kan me voorstellen hoe machteloos je je voelt, en dat je veel verdriet hebt. Ik hoop voor jou en Roosje dat ze nog lang leeft zonder pijn, ik denk aan jullie hoor!

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

wat erg cindy, ik wou net zeggen dat het wel een levertumor zou kunnen zijn,aangezien floris dat hoogstwaarschijnlijk ook gehad heeft, zelfde symptonen, en mijn da voelde wat bij de lever, een dikke knobbel, maar floris, had zoveel pijn en was geheel op, dat we haar dat allemaal niet aan wilde doen.

heel veel sterkte, hopelijk heeft roosje de komende tijd geen pijn, en hoef je haar nog lang niet in te laten slapen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .