Ga naar inhoud

Nu Muis weer...


Rian

Aanbevolen berichten

Ben ik eindelijk een beetje bijgekomen van alle toestanden met Pooke gisteren, zie ik vandaag dat Muis witte vuiligheid in een oogje heeft zitten! Geen klein beetje, best een "klont" die over haar oog zwerft. Heb geprobeerd het weg te nemen, maar omdat het over haar oogje "drijft" blijf ik er maar af, straks beschadig ik haar oogje. Ze zal het er zelf wel afpoetsen. Het oog ziet er verder eigenlijk goed uit, niet dik of rood. Heb gisteren het hok verschoond dus er ligt vers stro in, misschien heeft ze een strootje in haar oog gehad? Iemand hier ervaringen mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een strootje zou idd goed kunnen...

Kun je uitsluiten dat ze op de tocht zitten? Want als dat zo is is dat mogelijk ook een oorzaak.

Ik zou het toch proberen schoon te maken met wat afgekookt water of met afgekoelde kamille thee.

Als het dan zeer frequent terug komt, én ze niet op de tocht zit kun je het beste even een zalfje halen bij de dierenarts.

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee zitten niet op de tocht, staan bij mij in de woonkamer waar de tocht niet langs kan komen (raam en deur zitten aan de andere kant), voel ook geen tocht als ik ga zitten waar zij staan.

Maar hoe zit dat dan, met tocht en vuile ogen? Zie het verband niet, ben ik wel benieuwd naar?

Ik zal proberen het weg te halen als t in haar ooghoek zit, want zo op haar blote oogje vind ik niks, straks maak ik haar blind! En das niet de bedoeling natuurlijk, arm schaap...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Muis = arm schaap en is toch een konijn! Jij maakt het spannend!

Een vies oogje door tocht komt doordat er dan als het ware continu een wind op het oogje staat wat ervoor zorgt dat het overmatig gaat tranen.

Dit hoopt zich dan op in de ooghoeken waardoor je wat van die prutjes kan zien. Dat overmatig tranen kan weer voor een irritatie zorgen.

Komt overigens niet alleen bij konijnen voor maar ook bij honden, katten, cavia's en ook mensen kunnen op die manier last krijgen van een "loop oog".

Als je een wattentipje en glad wattenschijfje gebruikt kun je eigenlijk niks aan het oog beschadigen. Goed vochtig maken en dan even deppen.

Komt vast goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet wel dat Terra cortril wel eens bij konijnen gebruikt word, maar of dit exact dezelfde samenstelling heeft als voor mensen durf ik je niet te zeggen. Ik zou het ook niet zomaar gebruiken.....

Ik heb zelf al een paar keer Cavasan(CAF) gekregen toen Floes iets aan zijn oogje had.

Ziet het oog zelf ook rood? Of is het puur viezigheid die erin zit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het oogje is rondom iets roder dan gewoonlijk en ze knippert er wat meer mee, ik heb geen viezigheid meer gezien sinds dat ene "propje" van vanmiddag, misschien valt het allemaal reuze mee. Ik zal het in de gaten blijven houden. CAF zalf ken ik wel, Poes kreeg dit ook steeds als ze oogontsteking had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .