Ga naar inhoud

Ontlasting


Widder

Aanbevolen berichten

Mijn rammetje van 4 jaar oud lijkt de laatste tijd wat 'problemen' te hebben met zijn ontlasting. Vaak blijven er hele plakken poep tussen zijn balletjes kleven, wat ik dan schoonmaak met warm water. Ik vraag me af waarom dat nu ineens gebeurt bij hem en tegelijkertijd vraag ik me ook af of het aan de balletjes kan liggen. Ik weet niet hoe die er precies uit moeten zien bij een konijn, maar bij hem zijn ze vrij groot en uitgelubberd (vies verhaal :)). Hij is niet gecastreerd trouwens.

Kan iemand hier iets over zeggen?

Bedant vast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je zeker dat het ontlasting is dat op zijn balletjes zit en niet irritatie of vocht dat vies is geworden?

Als zijn balletjes de grond raken is toch echt niet goed.

Waarom laat je hem niet castreren?

Dan ben én van het probleem van ballen die de grond raken af én van viezigheid die eraan blijft plakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik weet dat 100& zeker hoor dat het ontlasting is. Castreren is nu inderdaad wel een goed plan ja, ik denk dat het daar wel tijd voor is.

Binnenkort maar eens een afspraak maken. Wie weet helpt het ook tegen de symptomen die ik nu waarneem.

Kan iemand me vertellen of het een zware ingreep is en hoe voor een konijn nadien is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een castratie van een rammetje stelt niet zoveel voor. Je nijn zal er ook nauwelijks last van hebben als hij weer thuis is, behalve wat dronken van de narcose, maar ook dat is snel over. Kosten rond de 50 euro.

Let wel: een ingreep is natuurlijk nooit zonder risico. Dit zal ook je DA je vertellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .