Ga naar inhoud

teddy word gecastereerd


astrid1988

Aanbevolen berichten

Hoe ik het heb gedaan met Freddie's castratie:

- Konijn mag niet nuchter zijn voor een operatie!! Zorg dus dat hij goed eet van te voren.

- Geef wat voer van jezelf mee, zodat hij geen ander voer krijgt bij de DA.

- Leg in zijn kooi/hok een handdoek op deken. Stro of andere bodembedekking kan de wond gaan irriteren.

- Zet zijn drinkbakje dicht bij hem in de buurt, zo hoeft hij er niet heen te lopen

- Zet ook zijn eten in de buurt, dezelfde reden

- Zorg dat hij snel weer gaat eten! Voor een konijn is eten érg belangrijk.

- Lukt het niet meteen met biks? Geef hem dan wat peterselie of basilicum, lof, andijvie ofzo..

- Geef hem heel veel knuffels! Hij is tenslotte zielig...

Als anderen nog wat toe te voegen hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb mijn konijn 2 dagen op oude t-shirts gezet en dan een paar keer gekeken hoe ze eruit zagen en dan zo nodig schone shirts neergelegd. Leek mij een goed idee en mijn konijn vond het volgens mij ook wel aardig. Ik had ook al wat lekkers (andijvie)voor hem gekocht zodat als ie zijn konijnenvoer niet at dat ik wel gelijk een aternatief voor hem had.En volgens mij heeft sabbie al aardig wat tips gegeven,ik kan er niks meer aan toevoegen

sterkte voor jullie 2tjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

dankje wel :mdr:gaat goed komen

kan zijn gedrag oook nog veranderen naar een gecasteratsie. ik kan mijn konijn amper aaien want dan rijd die op me hand overal waar ik loop loopt hij ook en hij rent rondjes om me voet heen hahahah dat zal wel veranderen naar de casteratsie . hij is wel heel lief haahahah groetjes astrid en bedankt voor de tips :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Astrid1988,

Ik denk dat er al veel goede tips zijn gegeven! Luister daarnaast goed wat de dierenarts zegt, en laat hem een beetje met rust. Ons mannetje is vorige week gecastreerd, en die hebben we twee dagen in de kooi gelaten (op 10 minuutjes na) en dat was wel prettig. Je zult zien dat hij twee dagen zielig is, en de derde dag net doet alsof er niets gebeurt is! Het is een kleine ingreep.

Succes morgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even over dat gedrag Astrid, dat gaat zeker veranderen door zijn castratie. Hij rijdt nu op jouw handen omdat de hormonen door zijn lijfje gieren en hij waarschijnlijk erg verliefd op je is, door de castratie verdwijnt de hormoonaanmaak en zal hij dit niet meer doen. Ook geen rondjes meer om je voeten rennen! (Al is dat wel jammer, ziet er zo leuk uit!) Veel succes en beterschap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

haihai,

goede tips hierboven..:-)

ons binkie is in december geholpen en heeft ook twee dagen binenn geslapen, op een oude handdoek. Hij was echt zielig, liet zich door de kinderen onder dekken met een handdoek en bleef gewoon zo zitten, da's wel bijzonder...

maar nu gaat het prima, hoor, het is mooi geheeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal julie laten weten hoe het met teddy is

het gaat goed met hem . ik heb een lekker handoek in ze hok gelegd. en ik heb zijn hok naar beneden verhuisd zo dat ik hem in de gaten kan houden . ik heb even naar zijn wond gekeken .maar het was grijs spul hoord dat als ze gecastereerd zijn . ??? hij was als eerste wakker bij de dieren arts. hij kwam zelf zijn bensje uit lopen waar ik hem mee vervoert heb . hij licht nu lekker in zijn hokje ze drink bakje heb ik naast hem gezet. hij heeft net heel klein beetje gedronken . ik hoop dat die zo meer gaat drinken. ikvind het zo zielig . gelukkig is die lekker weer thuis bij mijn .groetjes astrid en teddy julie horen nog van mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had teddy net een stukje witlof gegeven hij heeft het een stukje op gegeten. en ik had een heel klein stukje petercelie gegeven en die heeft die ook op gegeten. maar de wortel liet die ligen hahaha enhij drinkt wel een beetje . maar hij eet aleen zijn bix nog niet ik hoop dat die dat snel gaat eten . ik had hem net even op schoot ligen toen ik heb achter zijn oortjes aaiden toen hoorden ik knaagen . en zo draai ik stopte hield die er mee op is dat goed teken ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

op zig wel goed ik maak me allen zorgen oeven zijn keutels zie zijn best wel groot dan normaal en een beetje zacht en het glinstered een beetje .en de handoek waar die op licht die graftie weg hij heeft net wel een stukje witlof gegeten en petercelie .en wel wat gedronken en hij wast zig zelf wel .maar ik maak me zorgen om die keutels is dat normaal naar een casteratie dat die keutels zou zijn ??? ik hoop dat iemand mijn gerust kan stellen . veel liefs astrid en teddy ow ja en een stukje hooi heeft die ggeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet je niet druk maken om die keutels. Mijn teddy widder Finn is 29 dec gecastreerd. De eerste dagen waren zijn keutels ook nog niet helemaal zoals ze hoorden. Het is natuurlijk ook vrij stressvol. En zijn wond zal nog wel gevoellig zijn of msischien zelfs pijnlijk. Zolang hij eet en drinkt is het goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .