Ga naar inhoud

onrustige darmen


witte en rakker

Aanbevolen berichten

mijn voedster (rakker) heeft de laatste twee a drie dagen last van behoorlijk onrustige darmen,als ik het niet beter wist zou ik zeggen dat het de darmen van mijn vriendin zijn die zo een geluid maken.

ze komt helemaal niet ziek over eet goed drinkt goed is zowiezo een over actief nijntje.

ik vond vandaag een echte drol van haar,dat leek wel een mini honden drol.

het mannetje (witte) heeft nergens last van.

toch maar eens naar de DA met haar of heeft iemand anders tips voor haar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Masseer haar eens,dat kan helpen.

Als ze nu plots zo'n onrustige darmen heeft,is de kans altijd aanwezig dat ze plots stopt met eten, DAN moet je met spoed naar de DA, nu gaat die weinig kunnen doen.

Er zijn 2 voor de hand liggende redenen, of ze verdraagt iets niet goed en dat veroorzaakt gas of ze heeft traagwerkende darmen en die veroorzaken gas. In die 2 gevallen, helpen massages normaalgezien om erger te voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze heeft vannacht samen met witte de hele hooibak leeg gegeten en op de 2e verdieping heeft ze de voerbak leeg gegeten.

nu net zag ik dat ze diaree had,en andere dagen keutelde ze normaal geen slijm geen wormen alles in orde.

ik denk dat ik het vanmiddag nog ff aankijk als het niet beter word ga vanavond nog naar de DA.

zou ik witte dan ook meteen meenemen,volgens mij heeft die nergens last van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn eigen vertrouwde dieren arts heeft uiteraard dicht vandaag, dus werd ik automatisch doorverbonden met een andere arts.

deze zei dat ik rakker alleen maar op hooi en water moest zetten en geen voer mag hebben als het morgen nog het zelfde was kon ik langskomen.

kan op het moment geen da die open is in de buurt vinden ik denk dat ik maar gewoon wacht tot morgen en langs mijn eigen da rij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je weinig keute natuurlijk... nu ik denk niet dat dit momenteel een kritieke situatie is... mits je morgen bij de DA terrecht kan, zal er wel geen probleem zijn.

Hou wel in de gaten dat ze voldoende drinkt naast het hooi, desnoods met een spuitje elk uur wat bijgeven. Als ze gedeshydrateerd raakt, dan kan het nl snel gaan, dus dat moet je vermijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .