Ga naar inhoud

Zwemmen....


Startman

Aanbevolen berichten

Wij zijn de vloer aan het inboenen, en waren met de laatste laag bezig, waarbij we de overtollige olie van de vloer halen met een zeep. Joekel liep voor het eerst in dagen wat langer buiten doordat hij maandag gecastreerd is. Hoor ik opeens een klap! Ik ren erheen, zie ik een nat konijn, naast een enorme waterplas, rond een emmer. Was hij dus op de bank geklommen, en in de emmer gesprongen!

Wij schrokken ons natuurlijk dood, meteen met een handdoek en fohn droog gemaakt. Daarna meteen de dierenarts gebeld.

Die zei dat we moesten opletten als hij suf werd omdat hij dan waarschijnlijk een slokje had genomen, en dat we hem even iets moesten laten eten. Hij is zich aan het wassen en druk aan het eten, en wij zijn weer iets geruster.

Ik schrok me dood! Ook dat hij dus uit de emmer is gesprongen! Er in is vrij makkelijk, maar dat hij eruit is gesprongen! Gelukkig maar, hij had wel kunnen verdrinken! :oh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is levendig en is aan het eten en aan het wassen. En dat waren de dingen waarvan de dierenarts zei dat ik op moest letten. Dus volgens mij gaat het goed.

Maar ik schrok me inderdaad dood! Het is ook een vrij hoge emmer, dus hij had echt zo maar kunnen verdrinken. Maar blijkbaar was het meeste water met zijn plons eruit gevallen, waardoor hij bij de bodem kon. Zijn hoofd en bovenkant (rug) waren nog droog, dus hij is gelukkig niet kopje onder gegaan!

Volgens mij heeft hij er zelf geen last van maar ik des te meer! Dit had ik nooit verwacht! Zo zie je maar weer dat je ze geen seconde alleen kunt laten he? Geen kwade wil, maar een nieuwsgierig konijn is genoeg voor een klein ongelukje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is Polle onze vlaam wel eens doodleuk de vijver ingesprongen..

Je staat toch even raar te kijken dan inderdaad..MAAR je weet ook meteen weer dat je altijd op moet blijven letten..

Als de konijnen nu door de tuin lopen, ben je er wel meer van bewust dat het niet zomaar veilig is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe hem de volgende keer maar goed in de gaten! Als je pecht hebt is het goed bevallen en ligt ie er de volgende keer weer in.

De meeste nijnen houden niet van water en zwemmen, maar een enkele keer komt het voor. 'n Collega van m'n moeder had een konijn dat (elke keer als ie de kans kreeg) in de vijver sprong. Hij kon er wel zelf uit komen trouwens, via een plankje. Dus op den duur lieten ze hem maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sja ik heb het ook eens mee gemaakt met het vosje van mij. Sprong zelf in de emmer met water die in de tuin stond zodat de kinderen er mee konden spelen. Ik moest toch al op de kids letten dus ik zag dat ie erin sprong. Ik zag zoiets voor het eerst, leek wel een grote muis. Hele vacht nat, zag er naar uit. Ook lekker droog gevreven maar daarna heeft ie zich zelf weer goed verzorg. Idd opletten of ze niet te veel water binnen hebben gekregen, maar de vacht kan het wel hebben hoor. En ik denk dat jij en je konijn geschrokken zullen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .