Ga naar inhoud

Volgens mij is het castratie-week!


Startman

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben een beetje bezorgd geweest vandaag dus ik moet even mijn ei kwijt. Joekel is vanochtend om tien uur gebracht en rond elf uur geholpen.

Ik moest om vier uur werken en mijn vriend heeft hem dus opgehaald, rond vier uur. Omdat ik onwijs bezorgd was heb ik wel dertig keer op mijn telefoon gekeken en eindelijk het verlossende smsje: het ging goed.

Bij de dierenarts bleek hij boven een hondenkooi te zitten (waar hij doodsbang voor was) en nog niet gegeten te hebben. Rond vier uur was hij erg wazig. Naar het verhaal van mijn vriend, erg wazig. Toen ze thuis waren heeft Roy zelfs even geschud of hij wel leefde! :grrrrrr: Sinds ik het topic van Guus heb gelezen vermoed ik dus dat er geen gasnarcose is toegepast. Toen hij thuis was begon hij hooi te eten. Roy heeft mij vervolgens opgehaald en toen we net binnen kwamen was hij behoorlijk fit!

Hij heeft al hooi op, en witlof. Hij zat stil toen we binnenkwamen, maar we hebben z'n deurtje open gezet, met het idee: als hij blijft zitten is het ook goed, maar hij heeft net al weer door de kamer gehuppeld!

Hij is absoluut niet suf, maar ook nog niet helemaal in orde.

Ik hoop dat ik dus rustig kan slapen vanacht, en joekel natuurlijk ook!

Wat een opluchting!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig dat het goed gaat!

Guus is ook fit! Hij eet nu alleen maar hooi maar dat is goed!

Guus wilt er het liefste ook uit maar de DA heeft gezegd dat hij 2 dagen hokrust moet hebben... hij is het daar niet mee eens dus springt hij er steeds uit als ik hem even ga aaien... hij heeft dus net 1 rondje mogen huppelen!!

Succes met Joekel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan best zijn dat er geen gasnarcose is gebruikt, maar dat is niet erg.

Mijn dierenarts werkt ook niet met alleen gasnarcose. Ze spuit de dieren altijd eerst in en als het een langere operatie is, dan zet ze pas het gas aan. Ze spuit de dieren na de operatie wel weer wakker met een middel om het narcose middel onwerkzaam te maken en dan zitten ze snel weer overeind en eten ze ook. (bij alle dieren, uitzonderingen daargelaten) Het kan dus zijn dat ze Joekel niet dat middel hebben gespoten na de castratie, waardoor de narcose langer in het lichaam blijft werken.

Maar in ieder geval: gelukkig gaat het goed met hem!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja bij jou ook loesah! Maar dit was niet het eerste konijn wat je liet castreren he? Ik volg jouw topic ook, en je was vol vertrouwen! Dat was fijn want ik was dat niet! En jij had ervaring, vandaar dat ik daarom ook wat geruster werd!

Hihi ja ik had het al vaker meegemaakt en kan me er niet zenuwachtig ofzo om maken.

Ik vertrouw erop dat het goed komt. Maar ik let wel op hoor!

Nu had Finn bv veel blinde darmkeutels laten liggen.. ik dacht dat kan om 2 redenen zijn: ik heb hem gister nog ff iets extra's gegeven omdat ik dan zeker wist dat ie wat gegeten had OF hij wil met zijn kopje niet tussen zijn benen om te daar weg te eten..

Achja :)

Ik heb mijn ventje de hele dag al niet gezien :( baal echt enorm maar had het zo druk.. ben blij als ik straks thuis ben!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .