Ga naar inhoud

is dit een traanoog


wenerlover

Aanbevolen berichten

ik zit met een probleem morgen heb ik show en laat nou net 1 konijn van mij mieschien een traanoog hebben ik weet het niet zeker het kan ook zijn dat hij met zijn kop langs de fles is gelopen.ik heb op internet al gekeken

maar die konijnen hebben het veel erger als die van mij.

heeft iemand een antwoord

S5002456.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind het er niet vreemd uitzien ofzo.. mischien strootje in het oogje gehad? Tegen het drinkflesje aangelopen? uitgeschoten met krabben?

ja tenzij het terug blijft komen.. dan weet k het ook niet

meneer moet morgen namelijk naar de show ik zal strax nog eens even kijken

bedankt voor je reactie verder

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik ben echt een fokker waarom ???

Nou...gezien de vragen die je toch steeds stelt waaruit (b)lijkt hoe weinig kennis je van konijnen hebt....

Ik verbaas mij daar echt over...en ben eerlijk gezegd ook wel benieuwd wat andere fokkers er van vinden dat een collega van hen zich laat zien als iemand die toch bar weinig afweet van konijnen..

Je hebt ongetwijfeld het beste voor met je konijnen en ik wil je echt niet aanvallen, maar ik vind het zorgelijk...

Wat doe je buiten het fokken om, zit je nog op school of werk je ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het wel iemand die net begonnen is met fokken?

maar buiten dat, als hij morgen naar een show moet krijg je dat voor die tijd toch niet meer goed als er echt wat aan de hand is..

ik weet niet of het een voorteken zou kunnen zijn van een of andere besmettelijke konijnen-ziekte? wat dat zou we erg fijn zijn te weten met het oog op die show..

Link naar reactie
Delen op andere sites

In haar profiel staat dat ze al 4 jaar fokt...

Loesah...bij iemand die al 4 jaar met konijnen bezig is en zo weinig weet...

Van een fokker mag je toch wel enige kennis, enig inzicht verwachten..

Ik vind dit oprecht zorgelijk...

Wel is het goed dat ze haar vragen hier stelt hoor, begrijp me niet verkeerd..

Op deze manier kan ze toch wat basiskennis opdoen over konijnen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

het blijft wel iets nat het oogje verder ziet er niet rood uit ofzo

Bij twijfel niet doen natuurlijk....

Als je niet weet of je konijn iets besmettelijks heeft ga je niet het risico nemen om andere dieren aan te steken...om over het commentaar maar niet te spreken dat je krijgt als je een dier met een traanoog aanbiedt op een keuring....

Kansloos waarschijnlijk ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou...gezien de vragen die je toch steeds stelt waaruit (b)lijkt hoe weinig kennis je van konijnen hebt....

Ik verbaas mij daar echt over...en ben eerlijk gezegd ook wel benieuwd wat andere fokkers er van vinden dat een collega van hen zich laat zien als iemand die toch bar weinig afweet van konijnen..

Je hebt ongetwijfeld het beste voor met je konijnen en ik wil je echt niet aanvallen, maar ik vind het zorgelijk...

Wat doe je buiten het fokken om, zit je nog op school of werk je ?

ik fok nog niet zo heel erg lang ik zelf ben begonnen met vlaamse reuzen

maar 2 jaar later kreeg ik rhd in de stal toen ik gegonen met de wener

ik ga nog naar school ja ikga naar het aoc de groene welle daar ben ik begonnen aan de opleiding dierverzorging nivo 2

sorry dat ik soms een beetje domme vragen stel verder heb ik erg veel hulp van 2 andere fokkers mijn oom heeft al meer als 40 jaar ervaring

ik fok nu 4 jaar.ik probeer ook nog zo veel mogelijk te weten te komen over konijnen ik neus hier op de site en op internet en ik vraag mijn oom nog wel eens dingen.verder ben ik lid van nkb en avn de wenerclub en de vereniging in wierden.ik maak soms iets te gauw zorgen om mijn konijnen.

ik hoop dat hier mee je vragen heb beantwoord

maar ik geef je groot gelijk ik heb nog veel te leren over konijnen

groetjes cynthia

aangepast door wenerlover
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik fok nog niet zo heel erg lang ik zelf ben begonnen met vlaamse reuzen

maar 2 jaar later kreeg ik rhd in de stal toen ik gegonen met de wener

ik ga nog naar school ja ikga naar het aoc de groene welle daar ben ik begonnen aan de opleiding dierverzorging nivo 2

sorry dat ik soms een beetje domme vragen stel verder heb ik erg veel hulp van 2 andere fokkers mijn oom heeft al meer als 40 jaar ervaring

ik fok nu 4 jaar.ik probeer ook nog zo veel mogelijk te weten te komen over konijnen ik neus hier op de site en op internet en ik vraag mijn oom nog wel eens dingen.verder ben ik lid van nkb en avn de wenerclub en de vereniging in wierden.ik maak soms iets te gauw zorgen om mijn konijnen.

ik hoop dat hier mee je vragen heb beantwoord

maar ik geef je groot gelijk ik heb nog veel te leren over konijnen

groetjes cynthia

Zeg alsjeblieft dat je dat niet bedoelde of dat ze wel ingeent waren of iets..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je typte net over rhd, waren alle konijnen in je stal niet ingeent? Nadere uitleg is wel handig want rhd/vhd is iets wat makkelijk voorkomen kan worden (er bestaat natuurlijk een kans op besmetting, wanneer ze wel ingeent zijn).

nee mijn oom had toen gezecht dat het nog niet nodig was om ze te enten

ik laat tegen woord alles eten rhd 1x per jaar en de myxo 2x per jaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je wel gegoogled voordat je hier wat kwam vragen.. ik krijg namelijk meteen veel antwoorden, misschien heb je hier wat aan:

Tranende ogen zijn een bekende kwaal bij konijnen. Traanogen kunnen een aantal oorzaken hebben

Tocht / Felle zon

Waneer een konijn regelmatig wordt blootgesteld aan tocht of felle zon kan het gebeuren dat de ogen gaan tranen. Het is dan ook belangrijk dat een konijn tochtvrij en uit de zon kan gaan zitten. Vaak zal het tranen vanzelf stoppen als het konijn in een tochtvrije ruimte en of uit de felle zon wordt geplaatst.

Problemen met het gebit.

Tranende ogen bij konijnen zijn soms het gevolg van gebitsproblemen. Naast vocht komt er ook dik slijm uit de ooghoeken. U kunt het oogje eerst zelf behandelen maar raadpleeg een dierenarts als het slijm niet binnen een paar dagen minder wordt.

Ingegroeide haartjes. Zo nu en dan komt het voor dat er haartjes in de ooghoek van het konijn groeien, met als gevolg dat het oog gaat tranen. Verwijder deze haartjes en behandel het oogje.

Zelf een traanoog behandelen

Als u ziet dat een van de ogen van uw konijn blijft tranen kunt u met behulp van (afgekoeld) gekookt water het oogje 2 keer per dag met behulp van een watje schoon deppen (niet vegen). Als het tranen niet na een paar dagen afneemt of erger wordt neem dan contact op met een dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je wel gegoogled voordat je hier wat kwam vragen.. ik krijg namelijk meteen veel antwoorden, misschien heb je hier wat aan:

Tranende ogen zijn een bekende kwaal bij konijnen. Traanogen kunnen een aantal oorzaken hebben

Tocht / Felle zon

Waneer een konijn regelmatig wordt blootgesteld aan tocht of felle zon kan het gebeuren dat de ogen gaan tranen. Het is dan ook belangrijk dat een konijn tochtvrij en uit de zon kan gaan zitten. Vaak zal het tranen vanzelf stoppen als het konijn in een tochtvrije ruimte en of uit de felle zon wordt geplaatst.

Problemen met het gebit.

Tranende ogen bij konijnen zijn soms het gevolg van gebitsproblemen. Naast vocht komt er ook dik slijm uit de ooghoeken. U kunt het oogje eerst zelf behandelen maar raadpleeg een dierenarts als het slijm niet binnen een paar dagen minder wordt.

Ingegroeide haartjes. Zo nu en dan komt het voor dat er haartjes in de ooghoek van het konijn groeien, met als gevolg dat het oog gaat tranen. Verwijder deze haartjes en behandel het oogje.

Zelf een traanoog behandelen

Als u ziet dat een van de ogen van uw konijn blijft tranen kunt u met behulp van (afgekoeld) gekookt water het oogje 2 keer per dag met behulp van een watje schoon deppen (niet vegen). Als het tranen niet na een paar dagen afneemt of erger wordt neem

dan contact op met een dierenarts.

jep dat heb ik gedaan ik hem heb behandeld met afgekoeld water

maar ik zat te twijvelen omdat hij ook mischien langs zijn fles is gelopen

ik heb alles nagekeken en het tocht niet haartjes zitten ook niet in zijn oog

zijn oogje is niet rood

bedankt voor de tip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon even afwachten dus, heeft hij weer een nat oogje straks dan zou ik met hem naar de dierenarts. Heeft hij dat niet, dan is die waarschijnlijk niet ontstoken.

ik voel me wel een beetje schuldig nu maar mijn oom is gewoon anders als ik

hij ent zijn dieren ook niet.ik hoop dat alles weer goed komt met ceasar

ik heb echt alles voor hem over.hij blijft morgen ook gewoon thuis en ik stuur wel een andere in voor hem

ingeval bedankt voor jullie tips

cynthia

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik voel me wel een beetje schuldig nu maar mijn oom is gewoon anders als ik

hij ent zijn dieren ook niet.ik hoop dat alles weer goed komt met ceasar

ik heb echt alles voor hem over.hij blijft morgen ook gewoon thuis en ik stuur wel een andere in voor hem

ingeval bedankt voor jullie tips

cynthia

Je oom is wel lid van de NKB (of hoe dat ook maar mag heten)? Je kunt ze dan toch via de vereniging laten enten?

(Ik ben weg, slapen. Succes!)

aangepast door xHann
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .