Ga naar inhoud

Niezen


Kimmi

Aanbevolen berichten

Kan een konijn niezen zonder dat het voor de rest eigenlijk iets mankeert? Of is er dan meer aan de hand?

'k Heb nu precies Ollie al enkele keren horen niezen maar voor de rest lijkt er niets mis met hem. Hij hupt rond en 'k zie hem eten enzo. De keutels valt iets moeilijker te controleren aangezien ze met 2 zijn en allebei in dezelfde bak keutelen ..

Toen ze gekoppeld werden heb ik ook Fluffie 1x hard horen niezen. Daarna nooit meer dus 'k had er eigenlijk niet meer aan gedacht ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je konijn af en toe niest hoeft dat niet meteen te betekenen dat hij snot ofzo heeft, het kan ook door het hooi of bodembedekking komen. Ik zou het wel in de gaten houden en als hij vaak niest kun je kijken of je het hooi kunt ontstoffen (nat maken) en voor een andere bodembedekking kiezen die minder stoffig is (weet niet wat je nu gebruikt), en als het dan nog aanhoud wellicht een bezoekje aan de dierenarts brengen.

Het is wel belangrijk te controleren of de neus en voorpootjes schoon zijn, dat er geen snot aan zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snuffel niesde in het begin dat ze bij ons was ook nu en dan. Na een tijdje werd het toch erger, toen een AB kuurtje gehad maar niet over gegaan... toen ik overstapte op ander hooi was het in orde. Ik had eerst hooi in van die grote pakken (nogal stoffig) Nu heb ik kruidenhooi en niest ze nooit meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .