Ga naar inhoud

Mijn konijn heeft een oorontsteking...


Iren

Aanbevolen berichten

  • Reacties 149
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Iren,

laat ik vooral voorop stellen dat wij allemaal, en dat durf ik over de rest van de posts te zeggen, reageren uit beksng voor je konijntje.

Dit hele verhaal van jouw konijntje dat ziek is duur inmiddels al vanaf 23 december.

Dat is al van voor de kerst.

Meer dan eens is je duidelijk gemaakt dat je konijntje goed ziek is en dat de behandeling die het krijgt niet de juiste is.

Meerder malen is je aanbevolen naar een andere, kundige dierenarts tegaan.

Nu is het punt bereikt dat je konijntje nog zieker is geworden en p[ost je het ene moment haar te willen late inslapen. Een paar minuten later vertel je met haar naar een kundige dierenarts te willen gaan maar wel pas over een week.

Heb je wel eens bedacht dat je konijn mogelijk in die hoek zit omdat het pijn heeft?

Als jij pijn hebt, wacht je dan ook een week met naar een dokter te gaan?

Dit is niet bedoeld als een aanval maar ik heb alles nog eens op een rijtje gezet in de hoop dat je zelf ook ziet dat het zo niet goed gaat komen!

Je konijntje heeft dringend de juiste medische hulp nodig!

Ik hoop dat je met het juiste inzicht tot een een goede beslissing komt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind Miriam's voorstel een goed voorstel. Als dat konijn al vanaf 23 december ziek is en er nu nog is, moet er toch een vechtersdrang in zitten hè. Een konijn heeft recht op DA-behandelingen (van een konijnkundige DA), jouw konijn dus ook. Ik ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Luister eens....ik heb alles gedaan wat ik kon en ik heb haar helaas toch vanavond in moeten laten slapen....

De DA zei ook al van je hebt echt alles gedaan wat je kon...je bent zelfs verder gegaan dan de meeste mensen doen...dus ik vind het heel knap dat je zo gevochten hebt voor haar.......

Maar het houdt een keer op...dat beest had pijn en dat wilde ik niet meer....het had al te lang geduurd....ik was al bijna 2 maanden aan het etteren met haar...en ik heb haar echt genoeg kansen gegeven....we hebben het aangeken ze heet medicatie gehad...ze is geopereerd...maar helaas mocht het niet zo zijn dat het aansloeg....dus we hebben besloten dat dit het beste voor het beestje was.......en niemand kan zeggen dat ik niks voor het beestje gedaan had......ik wilde gewoon niet dat ze nog langer pijn had

Link naar reactie
Delen op andere sites

en btw...hou weet jij dat ik daar werk?

Bedoel je hier Konijnenvrouwtje mee? Degene die ontzettend veel moeite voor jouw konijntje wilde doen?

Het spijt me heel erg dat jouw konijntje is overleden. Gecondoleerd hiermee... Maar ik vind deze reactie érg vreemd!

(als je dit hiermee bedoelt, anders mijn excuses)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Arm konijntje :(

Sorry Iren, maar ik vind dit een zeer jammere beslissing. Er is zó vaak gezegd dat er niet goed behandeld werd, er is zó vaak gezegd dat je beter naar een andere dierenarts kunt gaan. Dat je niet wilde dat je konijn nog langer moest lijden geef ik je helemaal gelijk in, maar dat je hebt gedaan wat je kon ben ik het pertinent niet mee eens. Ik ben en blijf ervan overtuigd dat deze dierenarts totaal verkeerd heeft gehandeld. Jammer dat jij wel het vertrouwen bent blijven houden, het heeft je konijn waarschijnlijk het leven gekost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben de tante van Iren.

Ik vind sommige van de reacties niet helemaal terecht. Ik heb vanaf het begin meegemaakt wat er heeft gespeeld met arme Droppie. Het grootste probleem zat hem in de eerste dierenarts die ze heeft bezocht.

Deze dierenarts is in mijn mening erg nalatig geweest in haar behandeling en heeft Iren vaak naar huis gestuurd met de mededeling dat ze het maar moest afwachten.

Iren woont nog niet zolang in de stad waar ze nu zit en wist dus ook niet precies waar ze allemaal terecht kon.

Haar konijntje heeft hard gevochten net als zij, maar het mocht helaas allemaal niet meer baten, vanavond heeft de dierenarts ook erkent dat zij meer over heeft gehad behandelingen dan menig ander konijneneigenaar. Ik heb gezien hoe Droppie na haar laatste operatie ernstig snel achteruit ging in plaats van beter werd. Mensen die roepen dat ze verkeerd gehandeld heeft vraag om eens goed na te denken voor ze dingen tetteren.

Als je er zelf niet voor staat is het makkelijk om dingen te roepen en ik snap best dat sommigen van jullie ook wel met een ernstig ziek konijn te maken hebben gehad, maar ga niet met zijn allen nu iemand die al verdriet heeft nog even een trap na lopen geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ach kom op zeg!

U zegt zelf dat de DA nalatig is geweest, had dan een ander gezocht en geluisterd naar de meningen van de forumleden.Dat was toch de vraag??!Ze kwam hier ZELF voor advies, wij geven dit niet ongevraagd.

Niemand geeft Iren een trap na, we zijn gewoon eerlijk en ze heeft ronduit niet geluisterd naar de adviezen van de forumleden en daar is dit konijntje de dupe van geworden, dat ze daar zelf verdriet van heeft begrijpen wij ook wel, we zijn geen gevoelloze mensen, maar haar manier van reageren wekt natuurlijk bij de ander ook reacties op. Een beetje bij jezelf te raden gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben het wel met kaatje eens hoor ,

sorrie

der is vanaf het begin advies gegeven naar een kundig diere arts te gaan ,en kwam men met adviezen en raad ,hier heeft ze niet bijster veel mee gedaan ,en indd jammer maar haar nijn is daar de dupe van ,dit is en blijft een forum ,waar iedereeen een mening mag geven en vragen en antwoorden mag plaatsen ,daar is het voor ,

en ze kwam indd zelf met de vraag ,help me aub ik weet he tniet meer ,dus ja dan kan je dit verwchten op een forum vol met konijnen liefhebbers ,die tot het uiterste gaan vaak .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen die roepen dat ze verkeerd gehandeld heeft vraag om eens goed na te denken voor ze dingen tetteren.

Ik denk zeker wel goed na, ik denk al goed over Droppie na sinds het begin van deze topic. Ik heb al meerdere malen gedacht om niet meer in dit topic te kijken, maar heb het toch steeds weer gedaan. In de hoop om door te dringen bij Iren. Natuurlijk is het vreselijk voor haar dat ze haar konijn kwijt is, en ik ga ook zeker niet natrappen terwijl ze er al verdriet van heeft. Maar ik ga ook mijn mening niet bijstellen om het minder hard over te laten komen. Ik blijf rotsvast in mijn overtuiging dat dexamethason een totaal verkeerd medicijn was, en dat dat meer kwaad dan goed heeft gedaan. Ook heb ik mijn twijfels over de oorzaak van alle ellende, en of de oorontsteking wel op zichzelf stond. Ik verwacht niet van Iren dat ze zelf kon inschatten wat er aan de hand kon zijn, maar er is hier door een oud-geneeskundestudent (ikzelf), een verpleegkundige en een paraveterinair gezegd dat de medicatie niet klopte en dat ze naar een andere da moest gaan. Geen van allen zijn we dierenarts, maar we hebben wel alledrie kennis van infecties en medicijnen. We hebben duidelijk uitgelegd waarom we dachten dat de medicatie (dexamethason) niet juist was. Iren kwam hier voor informatie en advies, dat heeft ze gekregen en vervolgens niets mee gedaan. Dan kun je de schuld afschuiven op de eerste dierenarts, maar de tweede da deed het ook verkeerd en Iren zelf heeft ook niet op de juiste manier gehandeld. Hoe verdrietig het ook voor haar is, ze is geen onschuldig slachtoffer. Ik hoop ten zeerste dat ze hiervan geleerd heeft en volgende keer wel naar advies luistert. Want ze had inderdaad meer voor het konijn over dan veel andere konijnenbezitters, dat maakt het ook zo sneu allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel apart dat ze niet naar een dierenarts kon omdat ze moest werken en nu ineens lezen we dat ze wel naar een da kon om hem te laten inslapen.

Als ze dan tijd had zoals we nu lezen had ze ook mij kunnen bellen en op mijn aanbod in gaan, was een stuk goedkoper geweest en was er wel iemand die wel verstand had van konijnen.

Jammer jammer jammer, ik kan mij de ractie's van menigeen hier goed begrijpen, ik vraag mij af of tante ook alle topics hierover heeft gelezen, dan kunt u niet anders dan begrip hebben voor onze reactie's.

Helaas is het konijn de dupe hiervan ik vind het in en in triest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

uhh ja eigelijk wel ja...maar ik was zoo verdrietig dat ik niet hoefde te werken ik mocht naar huis...maar denk maar wat je wil denken......ik denk dat ik hier goed aan gedaan heb....ze heeft nu geen pijn meer en ze heeft rust.....het is moeilijk om afscheid te nemen......want geloof me...ik heb me ogen uit me kop gejankt om haar.....ik HIELD van dat beestje meer dan wie dan ook.......en ik heb altijd gezegd dat dieren bij mij niet hoeven te lijden...en zij heeft al genoeg geleden.....het houdt op..en het kan me niet schelen wat iedereen hier ervan vind.....maar ik heb gedaan wat mij het beste voor haar leek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .