Ga naar inhoud

Konijn eet niet meer!


Konijnenboer

Aanbevolen berichten

Mijn konijn heeft een groot probleem. Ze eet niet meer. Dat is al wel 3 en een halve week. Ze krijgt elke dag:

-vers water

-speciaal dierenartsvoer (volgens de dierenarts beginnen alle konijnen aan -dit lekkere eten)

-Beaphar care+ (blauwe zak)

-Flip Kluin voer

-wortelloof

-gesniperde wortels

-paardebloemblaadjes,

-bloemkool

en alles wat ze maar lekker vindt.

Ze vertikt het om te eten. Ze eet per dag maar hoogstens 12 korrels. (En dat is niet goed, vooral niet in de winter). We zijn al 4 keer bij de dierenarts geweest. Ze heeft vitaminespuiten, darmspuiten, eetlustspuiten en allerlei soorten dingen gekregen, we hebben zelfs haar tanden bij laten slijpen 2 weken geleden... (Daar ligt het dus niet aan, anders zou ze al lang eten). We dwangvoeren haar elke dag met (recovery) en dan met 2 personen. Verder ziet ze er niet zwak uit. Maar het konijn zal wel met de dag zwakker worden (denk ik).

Heeft iemand nog ideeën wat ik nog voor haar kan doen?

Groetjes,

De konijnenboer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey wat vervelend!

Je moet in ieder geval doorgaan met het dwangvoeren. Ik heb echt geen idee wat de oorzaak kan zijn, maar dat er iets mis is, is wel duidelijk. Misschien kan je inderdaad eens naar een andere dierenarts gaan, want er moet natuurlijk een oorzaak zijn. En een andere dierenarts kan ook ander licht op de zaak geven.

En is je konijn verder eigenlijk nog wel actief? (omdat je zegt dat ze er niet zwak uitziet verder)

En is er misschien ook iets ongewoons gebeurt (wat dan ook) vlak voordat ze stopte met eten? Heb je iets speciaals opgemerkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou idd ook naar een andere DA gaan... Geen idee waar je precies woont, maar als het enigzins mogelijk is, Wilhelmina in Utrecht contacteren. Als zij te ver weg zitten, vragen waar je bij jou in de buurt een goede KONIJNKUNDIGE DA kan vinden. Mogelijk werken zij met iemand uit d buurt samen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik reageer even alle vragen na elkaar :D

De keutels zijn normaal (af en toe iets dun, maar dat komt door het dwangvoer denk ik, omdat daar veel water bij in zit en het is dun voer), de temperatuur is ook normaal, en tijdens de narcose is zijn hele gebit nagekeken en zijn er alleen kiezen iets afgeslepen. maar dat was ong. 3 weken geleden dus hij zou al lang moeten eten.

Na de pijnstilling (inenten) en een pencilinespuit kregen we penciline mee. Een kuurtje van 3 of 4 dagen. 's Ochtends en 's avonds. Ook heeft ze onstekingremmers gehad.

Het konijn is verder nog wel actief. Als ik haar in de ren in de tuin loslaat lijkt het net alsof ze nog nooit ziek is geweest. ze vertikt gewoon te eten. Er is ook niks ongewoons gebeurd.

We blijven gewoon dwangvoeren. en hopen dat er nog iets van lust in haar zit dat ze weer begint met eten.

Ik zal eens kijken naar konijnkundige dierenartsen. Dat lijkt me misschien een goede uitkomst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na al de belevenissen van dit weekend, ben ik natuurlijk een beetje bevooroordeeld..maar ik zou eerst een 5 dagen (minstens) ontwormen met panacur en kijken wat er dan gebeurt.

Ik plaats dadelijk de link naar het topic van Eufrasie, het is redelijk lang, maar ik zou zeggen, lees het toch maar eens rustig helemaal door... je kan er veel uit leren, al is het maar hoe hard we ons soms vergissen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds gisteravond na het dwangvoeren had ze vannacht erg goed gegeten (voor haar doen). Vanmiddag is ze helemaal opgeknapt en nu zijn we nog aan het afwachten of het zo blijft. ze is weer monterder geworden. Mijn oma en opa hadden laatst een ideetje om wortels te raspen. Daarna is het eigenlijk beter gegaan, dus ik heb nog een tipje: Als je konijn niet meer eet kan misschien geraspte wortels helpen. Ze heeft vandaag wortelloof en zelfs de korrels van de dierenarts heeft ze gegeten. En nu maar hopen dat het zo blijft :D Gelukkig begon ze ook weer aan het hooi. Dat deed ze eerst niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .