Ga naar inhoud

sneeuwbal bijna dood


wenerlover

Aanbevolen berichten

Logisch dat er allemaal groen spul uit het konijn zijn mond en neus komt.

Een konijn wat stikt door te gulzig eten zal proberen te braken wat het dus niet kan omdat dat die reflex mist.

Ze maken daarbij enorm veel speeksel aan en proberen het zo uit de weg te krijgen.

Is het goed mis gaan ze er aan dood als je niet gelijk ingrijpt.

Pak het konijn en hou het met de kop naar beneden en klop het op de borst om te helpen het er uit te krijgen.

Ik heb het 2 keer meegemaakt en hoop het nooit meer mee te maken.

Apart is het wel dat het hier een volwassen dier betreft, vaak bij konijnen gebeurd het juist bij jonge diertjes.

Het groene is trouwens van het speeksel vermengd met de biks

sneeuwbal is 8 maand oud

ik ben met haar meteen naar de dierenarts gegaan

die heeft haar een spuitje gegeven en mijn medicatie mee gegeven

het probleem is dat het medicijn door haar water moet maar tot nu toe heeft ze nog niks gedroken.ze heeft wel honger want ze duwt steeds tegen haar voerbak.ik weet niet meer wat ik moet doen ze ziet er al wel iets beter uit dan een paar uur geleden.sneeuwbal is altijd al wat gulzig geweest maar dit is de 1x dat ze zicht heeft verslikt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 92
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Is je DA te ver om op de fiets te gaan? Ik heb ook geen rijbewijs maar kwam toch altijd bij de DA als er iets was met mijn konijnen.

Jij wilde toch ook geen fokken? Hoe ga je het dan oplossen als er iets is?

ja de dierenarts is best een eintje fiesten ik heb het met mijn moeder er nog eens overgehad als er morgen nog geen verbetering in zit gaan wij naar een dierenarts in wierden die zit er nog niet zo lang dus mischien is dit wel een goede

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe ga je het dan oplossen als er 's avonds iets is met je nestjes?

ik heb tot nu toe nog maar 1x een probleem gehad met een nestje maar we zijn wel met dat konijn naar de DA geweest maar dat liep helaas verkeerd af. verder hebben mijn voedsters nog nooit problemen gehad

en ik hoop dat het ook niet gebreurd maar als mijn konijnen jonkies krijgen

ga ik wel op die dag om het 1 uur kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb tot nu toe nog maar 1x een probleem gehad met een nestje maar we zijn wel met dat konijn naar de DA geweest maar dat liep helaas verkeerd af. verder hebben mijn voedsters nog nooit problemen gehad

en ik hoop dat het ook niet gebreurd maar als mijn konijnen jonkies krijgen

ga ik wel op die dag om het 1 uur kijken.

Je geeft geen antwoord op mijn vraag...

Wat ga je doen als er 's avonds iets gebeurd met een nestje? Je geeft net zelf aan dat je dan niet naar een DA kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je al 18 bent en de verantwoordelijkheid denkt aan te kunnen om te gaan fokken moet dit ook zonder je moeder op te lossen zijn.

dat ben ik met je eens maar ik fok nog niet zo lang met konijnen

mijn moeder bemoeit zich niet zo veel met mijn konijnen

maar als er een konijn naar de dierenarts moet doet ze erg moeilijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan vind ik eerlijk gezegd toch dat je je niet goed voorbereidt hebt...

Als je doorgaat met fokken zullen er heus vaker spoedritjes naar de DA moeten.

weet ik maar ik krijg nog wel erg veel hulp van een ervaren fokker

maar die gaat echt niet met zijn zieke konijnen naar de DA

ik ga met mijn moeder in gesprek over dit onderwerp en ik hoop dat het dan tot haar duidelijk is

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat de meeste van de oudere fokkers doen...

edit..moest nog een paar berichtjes verder lezen oeps. Ik snap die aanvallen nooit zo. Niet iedereen kan zomaar naar dierenartsen rennen. En aangezien vroeger konijnen niet als volwaardig huisdier werden gezien vinden vooral de wat oudere generaties het raar om geld uit te geven aan een konijn, daar ga je toch niet mee naar n dierenarts.

Gelukkig zijn de menigen daarover sterk aan het veranderen, maar ik denk dat je niet verbaast moet zijn als mensen nog wel zo over konijnen denken.

Mijn moeder bijvoorbeeld kreeg ook konijntjes die ze dan mocht vetmesten en die werd dan opgegeten, dat was toen heel normaal.

aangepast door De-Lionlopjes-gek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff... en hij moet jou helpen...

Het klinkt steeds meer alsof je je niet goed verdiept hebt in wat erbij komt kijken als je gaat fokken.

hij is een oom van mijn en ja op dat ene na dan help hij me erg goed

toen ik begon ben ik bij een konijnenfokker lang geweest en heb bij hem gekeken en dingen gevraagd.ik heb al best van tegen slagen gehad toen ik begon vhd en vooral dikkebuikenziekte

mijn gaat het op dit moment er om of sneeuwbal weer beter word

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar gaat het zeker nu om.

Deze discussie is blijkbaar zinloos, we moeten er dus maar mee stoppen.

ben ik met je eens ik hou echt heeeel veel van sneeuwbal ik heb haar al toen ze 4 weken was ik heb haar verder zelf groot gebracht

ik zal er alles aan doen wat in mijn macht staadt om haar weer gezond te krijgen ze heeft de dikkebuiken ook overleefd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .