Ga naar inhoud

sneeuwbal bijna dood


wenerlover

Aanbevolen berichten

ik heb net de schrik van mijn leven gekregen

ik had mijn weners net allemaal gevoerd met mijn neefje

toen sneeuwbal opeens heel erg begon te niezen en te apatisch te ademen. er kwam allemaal groen spul uit haar mond en neus

ik heb mijn neefje meteen naar binnen gestuurd en heb geprobeerd

haar mond en neus schoon te maken ik zag meteen dat het niet goed was ik heb haar hok dicht gedaan en ben snel naar binnnen gerend

ik heb meteen de dierenarts opgebelt en die zei dat ik meteen moest kommen.maar ik kon niet naar de diererarts omdat mijn moeder nachtblind is en mijn vader niet meer mag rijden omdat hij een hersenbloeding heeft gehad. gelukkig was mijn zus er en we zijn in volle vaart naar de dierenarts gereden.Toen we er waren moesten we meteen naar de behandelkamer

de dierenarts zag meteen dat het goed mis was met haar

hij heeft haar onderzocht en naar haar longen geluisterd

wat bleek nou sneeuwbal had te gulzig gegeten en had alles zonder te kauwen het eten doorgeslikt.Omdat ze heeft geprobeerd alles uit te braken is er snap dat eigenlijk naar haar darmen moest omhoog gekomen en dat kwam is haar longen.ik heb zwaar antibiotica mee gekregen voor haar.volgens de dokter is er 60 procent kans dat ze het overleeft.

ik heb ook nog 4 cc antibiotia mee gekregen en dat moest ik vandaag en morgen in haar water doen.

ik hoop dat ze het red omdat ik erg van dit konijntje hou ik heb haar nog zelf met de hand grootgebracht.

ik hou jullie op de hoogte

hier een foto van sneeuwbal

sneeuwbal.jpg

cynthia

aangepast door wenerlover
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 92
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik begrijp het ook niet zo goed... ik denk aan verdraaide info van DA... ik durf hier weinig op zeggen eerlijk gezegd...dit klinkt echt al te bizar... voedsel van de darmen in de longen...en dat door gulzig te eten...hm...

ja hij zei dat het dat het groene snul naar haar darmen ging ik snap het ook niet helemaal maar ging mij er om dat sneeuwbal het overleeft

we hebben geen dierenarts bij ons in de buurt die echt konijnkundig is volgens mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

En je weet ook, dat konijnen niet kunnen braken?

nee dat wist ik niet ik heb me eigenlijk nooit echt daar in verdiept sorry

het was echt van dat hele vieze groene spul dat uit haar mond en neus kwam

mischien komt het uit haar maag ofzo

aangepast door wenerlover
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik nu heel snel op zoek gaan naar een goede DA die je konijntje goed kan behandelen...

ik ben net nog even bij sneeuwbal geweest en ze is zich zelf aan het wassen en volgens de dierenarts hoefde ik niet terug te kommen

en ik mag ook niet van mijn moeder

aangepast door wenerlover
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het geen snot? (ik roep maar wat hoor)

dat d8 ik dus eerst ook maar heb begon 5 minuten later toen ik haar had gevoerd ik denk dat snot zo argresief is

ik ga nu om het kwartier naar haar toen en steeds komt ze naar me toen omdat ze graag geaait wil worden ik kan gewoon zien aan haar dat ze niet lekker is maar wat moet ik nu doen met het voeren van haar strax krijgt ze heb weer ik voer haar gewoon konijnenkorrels van kasper fauna food

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmm,, raar idd, maar ik hoop dat alles goed komt,

ik wist ook niet dat een konijnen niet kan braken

ik heb nu ook 2 zieke konijnen,

en ik mag nu ook niet naa de DA,

Maar mooi konijn zeg !, gelukkig leeft het konijn nog.

Succes

aangepast door Claire
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmm,, raar idd, maar ik hoop dat alles goed komt,

ik wist ook niet dat een konijnen niet kan braken

ik heb nu ook 2 zieke konijnen,

en ik mag nu ook niet naa de DA,

Maar mooi konijn zeg !, gelukkig leeft het konijn nog.

Succes

ik hoop echt dat ze het red omdat ik haar met de hand en groot gebracht

ze is als eens eerder bijna dood gegaan aan dikkebuiken ziekte ook hier heb ik haar weer beter gekregen door haar dwang te voeren en nu dit

ik hoop echt dat ze beter word

Link naar reactie
Delen op andere sites

Logisch dat er allemaal groen spul uit het konijn zijn mond en neus komt.

Een konijn wat stikt door te gulzig eten zal proberen te braken wat het dus niet kan omdat dat die reflex mist.

Ze maken daarbij enorm veel speeksel aan en proberen het zo uit de weg te krijgen.

Is het goed mis gaan ze er aan dood als je niet gelijk ingrijpt.

Pak het konijn en hou het met de kop naar beneden en klop het op de borst om te helpen het er uit te krijgen.

Ik heb het 2 keer meegemaakt en hoop het nooit meer mee te maken.

Apart is het wel dat het hier een volwassen dier betreft, vaak bij konijnen gebeurd het juist bij jonge diertjes.

Het groene is trouwens van het speeksel vermengd met de biks

aangepast door Mireille
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .