Ga naar inhoud

Castratie Sascha


_Danielle

Aanbevolen berichten

  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Yep, was ontzettend blij dat ik haar weer kon gaan halen! De assistente zei (een andere, en gelukkig een konijnkundige!) dat ze er heel goed doorheen was gekomen, nadat ze wakker was gespoten was ze ook echt meteen goed wakker en ze had al wat door dr kooitje gehuppeld. De baarmoeder was erg slap en dun zei ze, toen ze er met de tang aankwamen scheurde die meteen, het kon nu nog geen kwaad zei ze, maar het had later wel voor ontstekingen kunnen zorgen en er hadden zelfs tumoren kunnen komen (dus de oh zo bekende baarmoederontstekingen en -kanker waarvoor we het natuurlijk uiteindelijk doen).

Ze had nog niet gegeten volgens de assistente, hier thuis heeft ze ook nog niet gegeten. Ze is wel ontzettend kwiek en aanwezig, en ze vindt alles wat ik haar aanbied ook heel interessant, ze pakt het alleen niet aan.. Ze weet niet zo goed hoe ze zitten moet, maar die muts gaat wel in haar pluk hooi liggen met dr buik...

Als ze vanavond nog steeds niet eet, wanneer moet ik haar dan gaan dwangvoeren en hoeveel/hoe vaak? Ik heb haar vanochtend om ongeveer 8u uit haar hok gehaald, dus vanaf toen heeft ze niets meer gegeten.

aangepast door _Danielle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb volgens mij rond 20.00u voor het eerst een beetje dwangvoer gegeven.

Gewoon eerst een ml proberen, misschien krijgt ze dan wel zin.

Ik gaf elk uur zo'n 3 ml.

Porbeer haar ook wat te 'pesten' met dingen die ze lekker vind. Voor haar neus bewegen in de hoop dat ze het perongeluk toch op eet.

Ik zou wel oppassen als ze met haar buik in het hooi gaat liggen, het is niet de bedoeling dat het gaat irriteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal top om te lezen dat je meissie weer lekker bij je thuis is! blijft toch vreselijk spannend altijd!

Wat betreft het dwangvoeren heb ik echt geen flauw idee, ik heb tot nu toe alleen Nijntje nog laten castreren en zij begon binnen no time weer te eten en was echt heel snel weer de oude.

Beterschap voor Sascha, geef der maar een dikke knuffel :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjulliewel!

Tja, met dat in het hooi liggen, ik snap dat dat niet helemaal lekker is, maar ze deed het zelf (ligt er overigens niet meer in) en ze loopt zo te draaien en te doen, dat ik haar maar even liet liggen (ze leek lekker te liggen namelijk).

Haha, dat pesten komt wel goed, ik pest haar met hooitjes en een stukje witlof, maar ze heeft er niet al te veel zin in. Ze begon wel haar hooitjes te verplaatsen, ze pakte ze op en gooide ze naar de andere kant, haha. Misschien een beetje aan het protesteren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaa, ze kijkt ook heel helder uit dr ogen en ik grapte zelfs dat het net lijkt alsof ze helemaal nooit onder narcose is geweest. Ze is echt ontzettend.. ehh.. wakker! Ze heeft toch al aardig wat hooi op dan... Had een flinke pluk neergelegd, en volgens mij is ongeveer de helft verdwenen! Ze zit ook heel lief op dr kruikje, met dr voorpootjes en dr borst zeg maar, de rest ligt er achter. Dus ze heeft er toch wel behoefte aan, ondanks ik haar absoluut niet koud vond (haar nekje was zelfs warm).

Milo is wel zielig hoor, zit heel sip in z'n hok z'n vriendinnetje te missen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog steeds hetzelfde, ze ligt lekker tegen haar kruikje aan en houdt me goed in de gaten als ik op m'n kamer ben. Ik ga nu lekker slapen, geef haar nog een keer de pijnstillers, ze krijgt een vers blaadje witlof, vers hooi en dan zien we het wel even, ze heeft in ieder geval gegeten gelukkig. Ben benieuwd hoe het morgenochtend met haar gaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich wel goed, ze vertikt het alleen om te eten te drinken... Ik heb al van alles geprobeerd e bn ze neemt me mooi in de maling.. Net met Cindy gepb't en op haar aanraden heb ik Sascha dwangvoer gegeven, dat nam ze op zich goed. Hoop dat ze snel weer gaat eten... Ze heeft overigens wel 2x geplast...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, hopelijk ook. Ze heeft nog niet gekeuteld dus ga waarschijnlijk morgen ciseral (geloof ik) halen. Nu viel mij alleen net op, dat ze haar handdoek weggraaft om met haar buik op de koude bodem te gaan liggen, er staat mij iets bij dat dit niet helemaal een goed teken is, omdat ze dus de wond wil koelen... Klopt dit of maak ik me onterecht zorgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze wil juist op de kale bodem liggen.Het litteken ik gezwollen en warm door koelte is het fijner voor haar.Maar dat geven ze inderdaad zelf wel aan.

dus geen zorgen alleen dat keutelen he.

Door de operatie worden de darmen ook aangeraakt.

Dit kan er dus mede voor zorgen dat er een verstopping of het stil vallen van de darmen kan veroorzaken.

Daarom na z´n operatie beter ciseral geven tot ze weer keutelen.

Een kundige da zal je dat naast de pijnstiller ook mee geven en aanraden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, weet ik dat ook weer. Dit was niet bij mijn DA waar ik normaal kom zeg maar, had er wel een goed gevoel bij en het idee dat ze konijnkundig zijn (nog steeds hoor). Maar zal morgen idd, als ze nog niet gekeuteld heeft, meteen ciseral halen! Heb haar net ook even flink toegesproken, haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .