Ga naar inhoud

Castratie Sascha


_Danielle

Aanbevolen berichten

Aankomende woensdag wordt Sascha gecastreerd, en ik begin nu al nerveus te worden, haha.

Ik mag haar om 8u binnen brengen en dan natuurlijk maar heel erg duimen dat alles goed gaat (wat vast wel zo is) en dat Sassie het goed doet!

Ik wil toch ook nog even precies weten wat ik qua voorbereidingen moet doen en of ik niets vergeet (heb wel al 3 voedsters laten castreren, maar is toch alweer ruim een jaar geleden en vind het toch wel spannend).

Ik zet haar dan op mijn kamer, op handdoekjes en met lekker eten en een kruikje natuurlijk. Mijn kamer is niet verwarmd, het is er zelfs vaak koud, dus daarom staat ze ook daar. Hoe lang mag ze dan max. binnen blijven, want het is natuurlijk de bedoeling dat ze daarna weer naar haar vriendje buiten gaat (hokken zijn goed afgeschermd).

En ik krijg metacam mee, hoe vaak mag ik dat max. geven?

Ik hoop natuurlijk niet dat ik hoef te gaan dwangvoeren, maar als ik dat wel moet doen, dan het liefst met bikspapje toch? En om het uur 1-3 ml?

Ik geloof dat dit het wel even was, haha, ik wil toch altijd alles even dubbelchecken. Gelukkig is het bij de andere 3 allemaal heel voorspoedig gedaan, hopelijk gaat het bij Sas net zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nou meis, ik wens je alvast heel veel sterkte en maak je er maar niet teveel zorgen over want het komt vast allemaal goed. Zorg voor een lekker warm kruikje, haar lievelings groenvoer en wat dwangvoer betreft zou ik wortelhapje (baby's eerste hapje van olvarit) in huis halen. Lekker dekentjes in haar hok leggen i.p.v stro en een beetje hooi geven voor als ze dat wil eten. En natuurlijk flink verwennen want dat is het beste medicijn natuurlijk. Wat betreft de pijnstilling zou ik even aan de dierenarts vragen hoe vaak ze dat mag hebben. De pijnstilling die ik toen der tijd mee kreeg werkte 8 uur. Nou, heel veel sterkte ermee en hou ons op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel!

Olvarit wil ik juist niet geven, bikspapje is (naar mijn idee) beter.

Over pijnstilling, ik vroeg dat omdat ik eens gelezen heb hier dat een bepaalde dosering op het flesje staat/wordt aangeraden, maar dat dat niet op konijnen gebaseerd is en dat het voor konijnen eerder uitgewerkt is geloof ik..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel succes hè. Ik ben geen voedster-castratie-expert maar een poging tot antwoorden:

Hoe lang mag ze dan max. binnen blijven, want het is natuurlijk de bedoeling dat ze daarna weer naar haar vriendje buiten gaat (hokken zijn goed afgeschermd).

Pfff, lastige. Ik zou kijken hoe snel ze weer de oude is. Er mag geen hooi of stro in de wond prikken natuurlijk, maar ik weet niet of ze buiten op kranten/handdoeken zou kunnen zitten? Wellicht weet iemand anders hier een duidelijk antwoord op.

En ik krijg metacam mee, hoe vaak mag ik dat max. geven?

Ik weet dus echt weinig haha, ik zou het vragen aan je DA? Je kan beter niet wachten tot ze gaat knarsetanden van de pijn natuurlijk.

Ik hoop natuurlijk niet dat ik hoef te gaan dwangvoeren, maar als ik dat wel moet doen, dan het liefst met bikspapje toch? En om het uur 1-3 ml?

2 ml geloof ik ja en een bikspapje is prima. ;) Ik hoop dat 't niet nodig is.

Nogmaals, veel succes.

PS: Ik denk dat iemand anders beter duidelijkere antwoorden kan geven. :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De andere 3 dames waren vrij snel weer de oude, Mickey en Indy zijn geloof ik beide na 3 dagen weer naar buiten gegaan, gewoon in het stro (natuurlijk de wond vanaf na de operatie in de gaten gehouden en ook toen ze weer buiten zaten), ze begonnen namelijk helemaal weg te kwijnen alleen in een hokje.. Nadat ze bij hun vriendjes waren, aten ze gelijk weer een stuk beter enzo.

Qua pijnstiller, ik wacht het sowieso niet af, en vraag uiteraard aan de DA, maar was benieuwd wat hier aangeraden wordt en of die antwoorden overeen komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik had ook niet verwacht dat je zou wachten natuurlijk ;)

Ik denk dat ik de drie dagen zou aanhouden (sowieso moet een konijn toch minimaal drie dagen op kranten/handdoeken na een castratie?) en vervolgens Sas weer veilig bij d'r vriendje zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, heb meteen om 11u gebeld, alles was goed gegaan. De assistente was er alleen niet heel erg bij betrokken geloof ik, ze moest het eerst navragen en daarna had ze het steeds over een hij. Maar goed, vanaf half3 mag ik haar halen!

Haar hokje heb ik net schoongemaakt en die staat inmiddels klaar..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .