Ga naar inhoud

ik vertouw het niet!


robbiekomvoor

Aanbevolen berichten

met dit koude weer,heb toch de neiging om mijn nijntjes naar binnen te halen en dan met het warme voorjaar weer naar buiten te doen.mede omdat ik al 2 konijnen verloren heb[vlaamse reuzen] en erg bang ben om weer een konijntje te verliezen.heb al extra stro in het hok gedaan,maar toch....hoe gaan jullie hier mee om???

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou je konijn(en) nu niet meer naar binnen halen, ze hebben nu een wintervacht opgebouwd, en als je ze nu naar binnen haalt wordt dat veel te warm voor ze.

konijnen kunnen zichzelf wel warm houden tot min tien ofzo..

wat je misschien wel kan doen is even bij het gaas van het hok plastic te maken, scheelt al heel wat warme, en natuurlijk extra hooi/stro om een holletje van te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij zit er voor het ene hok een zijl die voor het gaas getrokken word als het hard waait, sneeuwt of regent zodat het dan ietsje warmer is.

Nu nog naar binnen halen is echt geen goed idee. Ik denk dat je meer kans hebt dat ze overlijden als je ze nu naar binnen haalt dan als je ze gewoon buiten laat zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zitten ze zelfs nu nog buiten in de ren terwijl de sneeuw om hun koppies dwarrelt, terwijl ze wel zelf de keus hebben om in het hok te gaan zitten/liggen. Ik neem aan dat ze zelf wel aanvoelen als het te koud is voor ze.

In de natuur is er ook geen kacheltje toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .