Ga naar inhoud

ab kuur nummer 6?


klumpie

Aanbevolen berichten

hallo,

ons konijntje van 5 mnd is nu alweer verkouden. hebben net een paar weken abkuur nummer 5 afgesloten!! ze slaan wel goed aan, maar het komt telkens weer terug.

we hebben haar net een paar weken terug naar binnen gehaald, misschien dat het zou helpen maar helaas. behalve een snotneus is ze verder goed te pas...

wie heeft een tip? Weer voor de zoveelste keer naar de DA?

Link naar reactie
Delen op andere sites

voel zelf ook weinig voor nog weer een abkuur, maar ja weet ook niet wat ze anders nog kunnen.

stel dat het chronisch is....? wat kan ik daar dan mee? probeer haar al aan de enchinaforce tabletjes te krijgen voor extra weerstand maar na de eerste 5 wil ze ze nu niet meer.

kan ze overlijden aan chronisch snot of is het alleen vervelend voor haar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerst maar eens stoppen ja en het dier even op eigen krachten laten komen.Je zelf verdere verdiepen in de ab bij zulk hartnekkige snot zou alleen duploseline nog uit komst kunnen bieden.Maar niet nu al zijn weerstand is door de ab kuuren weg.

dus laat hem maar bij komen en kijk wat ie doet dan kun je het over drie maanden nog eens proberen maar dan heb je het wel gehad hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nijn heeft ook snot. Het lijkt nu bijna onder controle te zijn. Wij zijn ook al aan kuur nummer 6/7 bezig. We hebben eerst voor 2 weken doxoral gekregen, vervolgens dit weer voor 3 weken. Toen hebben we voor 3 weken duplocilline injecties gekregen, vervolgens deze voor 2 weken. Nu hebben we deze weer voor 2,5 week gekregen in combinatie met enrofloxoral. Het is bij ons ook pas sinds de 2e duplocilline kuur dat het echt minder lijkt te worden. Sinds maandag hebben we dus de 3e keer die plus die enrofloxoral. Nu is het echt veel minder: de afgelopen weken heeft hij zelfs hele dagen niet één snotje gehad!

Wij hebben trouwens de hele periode naast de kuren Rhinigenta neusdruppels gehad. Daarnaast hebben we een tijdje oogdruppels gehad (gentapolicort), omdat dit via de traanbuis ook in de neusholte zou komen, maar wij hadden zelf het idee dat dat niet echt werkte.

Ik weet niet of het bij jouw konijntje wel minder lijkt te worden? Je zou ook eens kunnen vragen naar duplocilline. De 3 konijnen van een ander lid hier op het forum, Mirrin&Catootje, zijn hier ook alle 3 door beter geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de DA zei dat die laatste kuur het laatste was wat ze aan AB hadden wat misschien zou kunnen helpen. Daarna had hij het hij erover om te kijken of er iets in haar neus zat of om anders een echo te maken.

Zit te denken om maar eens naar een andere DA te gaan. Van elke keer zo'n ab kuur wordt ze ook niet beter blijkbaar omdat het telkens terug komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met Moos het zelfde probleem gehad. Niks hielp. De ene antibiotica na de andere maar het mocht allemaal niet baten. Was uiteindelijk wanhopig en ben gaan zoeken op internet. Daar kwam ik uiteindelijk tegen dat er sivotine in de handel is (tekoop bij de betere dierenspeciaalzaken). Dit is tegen snot en longontsteking. Helaas hadden ze dit niet op voorraad en kreeg ik astricycline mee (van beaphar Bogena) een soortgelijk middeltje voor de zelfde kwaaltjes. Moos is er ontzettend goed van opgeknapt en heeft nergens last meer van. Niet meer niezen, geen snotneusje meer en zijn traanoogje is ook verdwenen. Misschien eens de moeite waard om te proberen. Het potje kost 7.50 euro.

aangepast door sannieentom
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn hier idd leden die goede baat hebben gehad bij een behandeling met duplocilline injecties.

Als ik het me goed herinner was dit op aanraden van de dierenartsen van het Wilhelmina park.

De echinaforce tabletjes is mijn konijn dol op..... Hij ziet die dingen echt als een snoepje volgens mij.

Als je konijn die niet wilt is gedroogde echinacea, wat Caroline al zei, ook een goede optie!

Verder kun je hem thijm en rozemarijn geven. Deze kruiden staan erom bekend goed te zijn bij luchtweg problemen...

Baad het niet schaad het niet!

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil nog even reageren door aan te vullen dat een lichaam na zoveel AB resistent wordt voor de AB en het dus weer een tijd zal duren voordat de werking van de AB weer optimaal zal zijn.

Verder zou ik, als je weer met een AB zou gaan beginnen, kiezen voor een smalspectrum AB omdat je anders teveel nuttige bacterien doodt en dat lijkt me niet bevorderlijk voor jouw nijn. Dus als je bovenstaande middelen gaat vergelijken, zou ik hier rekening mee houden. Ik weet verder niet wat voor middelen het zijn, heb er verder geen ervaring mee dus daar kan ik niks over zeggen.

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net even voor je opgezocht, voor zover ik het begrepen is sivotine een zwaarder middel dan astricycline. Wel zijn het volgens mij beide breedspectrum AB's, dus dat is wel jammer. Maar, misschien zou je dan beter met de astricycline kunnen starten na een poosje. Vraag een aantal DA's even telefonisch om advies!

Link naar reactie
Delen op andere sites

breedwerkend heeft bewezen na 5 keer niet afdoende te zijn en zorgt er alleen maar voor dat de snot een resistentie tegen ab heeft opgebouwd.

Nog zo'n kuurtje er door gooien is mijn inziens inderdaad dus nutteloos, het werkt niet effectief genoeg en geeft alleen maar meer immuunniteit.

Daarnaast tast ab ook de evenwicht aan in de darmen met alle gevolgen van dien.

Dus ja ik vind nog een kuurtje zonder doelgericht te behandelen nutteloos en af te raden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .