Ga naar inhoud

gedroogde wortel


Snoef

Aanbevolen berichten

Even een snel vraagje...

Mijn konijnen zijn dol op gedroogde wortelstukjes. Deze heb ik als eerste ontdekt in bepaald hooi waarin deze stukjes zaten (net zoals je hooi met appel, kamille etc hebt). Deze zakken kan ik sowieso alleen vlak over de grens in Duitsland vinden en niet in Nijmegen. Daarna had de Lidl een keer een paar kleine zakjes liggen met alleen maar van deze gedroogde wortelstukjes maar dit was uiteraard een eenmalig aanbod. Verder kan ik nergens van zulke zakjes vinden. Dit zijn eigenlijk de enige 'snoepjes' die mijn konijnen krijgen omdat ze er zo gek op zijn. Weet iemand over welke dingen ik het heb en zo ja, waar ik deze eventueel zou kunnen kopen? Het gaat dus echt om gewone gedroogde wortelstukjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat zijn ze inderdaad! Dankjewel Pleuntje, nu heb ik in ieder geval iets als ze echt op zijn.

Er staat dat een verzending tot 10kg, al €6,20 verzendkosten is. Dat zou best duur zijn. Er staat ook dat: Kleine bestellingen komen mogelijk in aanmerking voor verzending tegen brievenbuspost tarief.

Via een E-mail wordt U medegedeeld wat de totale kosten, inclusief de verzending, zullen zijn. Maar zou dat inhouden dat ik ná de bestelling pas een email krijg of dit inderdaad ook mogelijk is tegen brievenbustarief?

Weet iemand eventueel een goedkoper adres of misschien een dierenwinkel ofzo??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ga ik ook eens proberen die gedroogde appelschijfjes. Snoef ik heb zelf een bestelling geplaatst voor mijn caafjes en konijnen. Ik ben dus inderdaad 6.95 verzendkosten kwijt maar heb dan ook wel een redelijke bestelling gedaan. Dit omdat de dieren met sinterklaas ook iets krijgen. Niet voor mij hoor, maar voor mijn dochtertje hoort dat er natuurlijk wel bij. Ik laat wel weten hoe het me bevalt. Ze staan ook vaak ook beurzen e.d. Dus misschien is dat een optie. Of je moet meerdere dingen bestellen.

Bij heel veel online zaken zijn de verzendkosten gratis boven een bepaald bedrag, maar dat is hier niet jammer genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij ons kan je het gewoon vinden in de betere dierenwinkel, zoomart & tom en co, ...

maar misschien vind je die idd in nederland niet zo snel, in de lidl bij ons heb ik ze nog nooit gevonden of gezien.

of op zooplus kan je ze ook bestellen, daar heb ik al eens opbesteld na een week had ik het pakje bij mij thuis, en niet zo duur vind ik en spulletjes op gevonden die ik nog nergens gevonden had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Carolien: Ok ik ga zeker de gedroogde appeltjes ook eens proberen. Lijkt mij persoonlijk ook lekkerder dan gedroogde worteltjes :D

@Kelly: Petsplace in nijmegen heeft ze volgens mij niet en heb ze ook nog nooit in een andere dierenwinkel zien liggen, geloof ik. Bij de Lidl was toen gewoon zo'n eenmalig inkoop van hen rondom dierendag maar verder hebben ze dat ook nooit.

@Pleuntje: Zoals Nele zei, hebben ze op zooplus.nl ook een heleboel dingen en daar is de porto 2,90 (althans, voor 4 zakjes wortelchips). Ik weet natuurlijk niet wat jij hebt besteld, maar misschien is dit ook een goede tip voor jou?

@Nele: Zooplus is verder dus wel betrouwbaar?? Ben altijd een beetje huiverig met bestellingen via internet.

Zow, dat waren een heleboek @s, maar ik geloof dat ik de wortelchips gevonden heb. Dankjewel voor alle reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had zelf onlangs een betselling gedaan bij zooplus in Frankrijk en daar heb ik gedroogde peterselie en paardebloem kunnen bestellen. Ze vinden het héél erg lekker en het kwam in grote zakken. Daar zijn de vrezendkosten niet zo duur en je kan als je wil ook ineens voer bestellen en kattebakkorrels,wel handig zo,dan hoef ik er niet mee te slepen :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rian: Dobey zit idd wel in Nijmegen, daar ga ik dan ook eens kijken.

Heb namelijk nog niks op zooplus.nl kunnen bestellen want dat moet middels een mastercard/creditcard en die heb ik helaas niet. Moet ik mijn vader maar eens lief aankijken maar als ze het nou bij Dobey ook hebben, is dat ook super.

Ik zie dat ze het op baroen.nl ook per 1kg verkopen (€4,75) en dat daar niet per se een creditcard nodig is, dus dat is ook een optie als ze het bij Dobey niet hebben! Zal bij Dobey ook eens kijken voor de gedroogde appel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb al eens op zooplus besteld, redelijk veel besteld eigelijk ,want alles is nog niet op

na een week had ik het pakje thuis, het wou dan juist nog lukken dat ik net niet thuis was als ze met het pakje kwamen, dan moest ik het gewoon de dag erna gaan ophalen in de post, en alles zat er in wat ik gevraagd had, en in sommige dingen veel vond ik dat erin zat bv in die appelchips daar zit echt veel in (ik heb het zelfs nog niet open gedaan :)

ik heb er ook toen van die klaverblad koekjes op gekocht, daar smulden ze echt heel graag van die waren in een wip op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rian: Dobey zit idd wel in Nijmegen, daar ga ik dan ook eens kijken.

Heb namelijk nog niks op zooplus.nl kunnen bestellen want dat moet middels een mastercard/creditcard en die heb ik helaas niet. Moet ik mijn vader maar eens lief aankijken maar als ze het nou bij Dobey ook hebben, is dat ook super.

Ik zie dat ze het op baroen.nl ook per 1kg verkopen (€4,75) en dat daar niet per se een creditcard nodig is, dus dat is ook een optie als ze het bij Dobey niet hebben! Zal bij Dobey ook eens kijken voor de gedroogde appel.

neen, hoor dat is niet zo... je kan gewoon per bankoverschrijving betalen. Het enige nadeel is dat ze je pakje pas versturen als ze het geld gekregen hebben en dus duurt het 3 dagen langer. Ik heb het zelf ook zo gedaan bij zooplus!

Het staat ook op de site trouwens, creditkaart OF vooruitbetaling

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn bestelling van dierenkruiden.nl binnen. Het is een grote doos vol.

1kg brandnetelbladeren

1 kg paardebloembladeren

1 kg gedroogde thijm

100 gr echinacea

100 gr wortelchips

1000 gr erwtenchips

1000 gr geplette mais.

Het is voor een groot deel voor de caafjes, maar de konijnen mogen van de gedroogde kruiden meesnoepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

De verzendkosten van al die winkels valt niet aan te ontkomen. Ik weet uit HEEEL betrouwbare bron :mdr: dat bij dierenkruiden.nl tot ca. 1 kg van bepaalde produkten inderdaad als brievenbuspost wordt verzonden. Dat hangt dan wel af van datgene wat wordt besteld. Brandnetel lukt niet, erwtenvlokken bijvoorbeeld weer wel.

Maar ja...de meeste produkten zijn lang houdbaar dus wat voorraad krijg je wel op in een jaar tijd ofzo .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb zojuist eindelijk wortelchips en gedroogde appel besteld op zooplus...Ik kon het werkelijk nergens hier in Nijmegen vinden noch vlak over de grens..Ik heb niet teveel appel besteld, eerst maar eens kijken of ze het eten...

Maar nu valt mij eigenljk op, dat er ook op zooplus ontzettend veel dingen verkocht worden waar ik vraagtekens bij plaats...Naast alle dikmakende snoepjes zoals de knaagstokken en drops, verkopen ze ook Johannesbrood waarvan mij ooit verteld is dat het niet goed is voor nijnen, evenals mais en erwten...Om maar niet over de koekjes e.d. te beginnen...Nu weet ik wel dat het een winkel is die uiteraard wilt verkopen, maar wat vinden jullie van producten als Johannesbrood, erwten en mais?

Link naar reactie
Delen op andere sites

erwten mogen konijnen gewoon hebben, maar ik zou dat niet zomaar voeren.

Alleen aan dieren die nodig moeten aansterken.

Geplette mais zit ook wel door het kruidenmix voer die ik mijn frans voor schotel, de meningen of een konijn dat wel of niet mag hebben zijn verschillend, ik heb er in ieder geval nog nooit nadelige gevolgen van gehad.

Wat betreft johannesbrood, dit heb ik nog nooit gevoerd en zou ik niet weten of dat mag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .