Ga naar inhoud

Te dik?


Zonnetje10

Aanbevolen berichten

Hoeveel SS geven jullie aan jullie konijnen per dag? Heb het idee dat mijn hangoor nogal dik aan t worden is!! Wat vinden jullie als jullie de foto bekijken? S ochtends geef ik ze een bakje met een klein stukje brood, s avonds een bakje (voor ieder 1 bakje) met een stukje wortel. Ze hebben altijd veel hooi in de kooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

euh..als je wil weten of je konijn overgewicht heeft, kun je voelen aan zijn borstkas..voel je duidelijk de ribben dan is hij goed (mits de ruggengraat er niet uitsteekt natuurlijk) voel je eerst een behoorlijk laagje waar je doorheen moet en dan pas de ribben dan is je konijn te dik.vet slaat zich op in de huid op de ribben, hier zitten geen spieren, tenminste, niet die je kunt voelen dus zit er een laagje op...dan is dat vet en dus is je konijn te dik!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat lijkt jouw hangoor op mijn Oscar:-)

Ik vind 'm op de foto niet dik lijken...Dik is ook zo'n relatief begrip. Bij de opvang vonden ze mijn dwergkonijn Baby van 1,6kg al te dik. Maar inderdaad, de DA zei afgelopen enting ook dat je moet voelen of er vetkussentjes rondom de ribbenkast liggen. En zodra je konijn zichzelf van onderen niet meer schoon kan houden, weet je ook dat hij/zij te dik is. Dan gaat de poep aanplakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In wortel zit te veel suikers, die kan je beter vervangen door wat witlof, loof van de wortel of andijvie. Wortel geeft ik maar 1 a 2x in de week en dan maar een klein stukje.

Bij mij krijgen ze droog brood (bruin) ook als een soort snack tussen door, maar ook niet dagelijks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle tips!! Ik ga zometeen gelijk voelen. :) Heb ook even het voedingsadvies van de verpakking van SS erop nageslagen. Mijn nijnen zijn dit eten gewend van de opvang, s ochtends kregen ze altijd stukje brood en s avonds wortel. Goed dat ik nu weet dat dit helemaal niet zo goed voor ze is.. Ga ik veranderen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .