Ga naar inhoud

diaree


jassie

Aanbevolen berichten

Wat zeg je nou? Van hooi krijgen ze diarree? Hooi moeten ze juist altijd hebben, hooi moeten ze eten, en onbeperkt krijgen.

Er kunnen volgens mij meerdere redenen zijn dat je kleintje diarree heeft, ik weet niet waar je konijntje vandaan komt (dierenwinkel?)? Als het echt diarree is, is het misschien verstandig om even naar de dierenarts te gaan.. Er zullen vast ook nog snel anderen reageren die misschien een idee hebben van wat er aan de hand is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merel, kun je misschien even normaal blijven praten? Het is helemaal niet nodig om zo te doen. Ik zeg niet dat ik het beter weet, ik zeg dat het algemeen bekend is dat het zo is, dus iets wat konijnkundige dierenartsen en dierenkenners zeggen, niet iets wat ik zelf heb verzonnen. Het ís gewoon zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen hebben idd heel veel hooi nodig, hier krijgen ze juist geen diarree van als het goed is. in hooi zit veel vezel! Ik zou het ook even navragen bij de dierenarts als het aanhoudt. Mijn konijn had af en toe last van 'plakpoep' heb science selective van supreme gegeven, dat hielp! en niet teveel (vochtig) groenvoer.

kijk anders op deze link: DIARREE2. diarree kan best serieus zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als we het toch over hooi hebben.. :) Mijn nijnen zijn ook gek op hooi en ik heb nu hooi met een smaakje (paardenbloem en kamille oid), maar maakt dat nog uit? Is het een kwestie van smaak bij de twee kleintjes of kun je beter normaal hooi geven en af en toe eens iets luxers? :P (ik verwen ze nog helemaal de grond in!!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi,

inderdaad verandering van voer ( hoeveelheid, merk etc ) kan diarree veroorzaken zeker bij jonge konijntjes. Of groenvoer o.i.d.

Ik heb mijn konijn toen ze heel veel diarree had op een hooidieet gezet ( hahah ja hooi ja , dat is hier nogal een gevaarlijke begrip zag ik net hahah)

Ik weet niet hoe lang je je konijntjes al hebt, want het kan namelijk ook te maken hebben met een nieuwe omgeving .

maar bij kleine konijntjes kan diarree ook een ziekte zijn ( ik weet nu even niet meer uit mijn zeefhoofd welke ) maar komt vooral bij jonge konijntjes voor.

Als je konijn nu nog aan de diarree zou ik je aanraden toch langs de dierenarts te gaan . beter safe than sorry, toch ?

sterkte !

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar bij kleine konijntjes kan diarree ook een ziekte zijn ( ik weet nu even niet meer uit mijn zeefhoofd welke ) maar komt vooral bij jonge konijntjes voor.

Bedoel je coccidiose? Daar kunnen konijnen ook diarree van krijgen. Maar ik weet niet of het vooral bij jonge konijnen voorkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het vaker bij jonge konijnen voorkomt omdat hun immuunsysteem nog niet zo ver ontwikkeld is. Ook oudere konijnen kunnen coc krijgen, voornamelijk bij een verminderde weerstand. Waarschijnlijk zal ook een antibioticumkuur het risico op coc vergroten doordat de normale darmflora wordt aangetast door ab.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .