Ga naar inhoud

E. Cuniculi


ellie Jay

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Ellie Jay niet opgeven hoor!

Ik zit momenteel ook met een jonge franse hangoor die dit heeft. Gistermiddag was er nog niks aan de hand, en gisteravond trof ik hem ineens waggelend en tollend aan. Zijn kop staat scheef en hij is helemaal van de kaart. Ben met spoed naar mijn konijnkundige dierenarts geweest en die behandeld hem nu tegelijk voor Cunniculli en middenoorontsteking (aangezien hij moeilijk vast kan stellen wat het is). De vermoedens gaan uit naar Cunniculli, maar mijn dierenarts heeft gezegd dat ik 28 dagen moet behandelen, en dan pas moet gaan kijken hoe het ervoor staat. Dus niet zomaar opgeven hoor! Mijn konijn Lobbes krijgt vloeibare Panacur, en Baytrill (naast de AB injectie die hij heeft gekregen). Ik ben hem aan het dwangvoeren maar vlak daarna begon hij zelf te eten. Drinken doet hij nog niet veel, die krijgt hij zo weer van mij.

Het kan echt nog helemaal goedkomen ook al lijkt het even uitzichtloos. De boosdoender zal altijd in het lijfje van je konijn aanwezig blijven, en bij lage weerstand steekt het weer de kop op. Dus hier moet je wel rekening mee houden. Op het moment dat het uitbreekt is het ook besmettelijk voor andere konijnen, vandaar dat ik mijn konijn apart heb zitten (nu in onze bijkeuken) van mijn andere konijnen. Hij woonde in een groep van 4. En daarnaast heb ik nog een koppeltje konijnen.

Als je erover wilt kletsen, dan mag je me gerust mailen hoor! Wil je nog wel een tip geven. Als je konijn erg omrolt/tolt, rol dan twee badlakens op en leg deze aan beide kanten tegen hem aan zodat hij wat steun heeft.

Sterkte, ik knok hier voor mijn konijn even hard met je mee.

Groetjes Jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij had vrijdag zelf het leven gelaten... ik was naar school, en toen ik terugkwam... terwijl mama hem 2 uur daarvoor nog is gaan bekijken, en toen was er niets aan de hand... Hij is alleen gestorven en ik was er niet bij :(

Oooooohw sorry! Ik zie dit nu pas. Ben voor t eerst hier op het forum, en moet nog ff mijn weg vinden. Heel veel sterkte in ieder geval.

Groetjes Jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .