Ga naar inhoud

Aciforce


IbexGirl

Aanbevolen berichten

“Alfred Vogel stond een aantal jaren geleden nog bekend als doctor A. Vogel of ook dr. Vogel. Vogel zou in 1952 een eredoctoraat in botanische studies van de 'universiteit van California, Los Angeles' hebben gekregen waardoor hij zich Dr. H.C.A. Vogel kon noemen. De instelling die hem het eredoctoraat verleend zou hebben bestaat al geruime tijd niet meer. Omdat hij geen medicus was maar wel in natuurgeneesmiddelen handelde wekte de benaming dr Vogel een onterechte associatie. Na een klacht in 1981 bij de Reclame Code Commissie wordt hij en zijn producten geleidelijk aan niet meer als dr. Vogel vermeld. Op 14 oktober 1982 publiceerde Ivo de Wijs in de wetenschapsbijlage van NRC Handelsblad een artikel over deze zaak waarin hij Vogel als kwakzalver kwalificeerde.

Het kruid Rode Zonnehoed (Echinacea purpurea), de basis voor het middel Echinaforce, is een belangrijke basis voor Vogel's reputatie. Volgens Vogels biografie werd hij door een Indiaanse medicijnman gewezen op de geneeskrachtige werking ervan, waarna hij de zaden van Echinacea purpureameenam naar Europa. In de biografie staat een foto van Vogel met de betreffende medicijnman. De indiaan op de foto is Ben Black Elk, die bij zijn dood door de New York Times gememoreerd werd als de meest gefotografeerde indiaan ter wereld of 'het vijfde gezicht van Mount Rushmore'. Ben Black Elk verdiende zijn brood door zich door toeristen te laten fotograferen bij Mount Rushmore.

Alfred Vogel behoorde tot de zogeheten ‘beleidvolle slaafklasse’ (ook ‘gezalfden’ genoemd) van de Jehova’s getuigen, de elitekaste van die organisatie, en zijn Nederlandse tak van het bedrijf (Biohorma) sluisde een aanzienlijk deel van de opbrengsten van de Vogel-produkten door naar het Wachttoren Genootschap. Dit heeft menigeen doen fronzen over de zuiverheid van Vogel's beweegredenen.”

Bron: Alfred Vogel - Wikipedia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb galblaasproblemen, vaak vervelende pijn(tjes), 2 keer een pijnaanval waarbij ik me erg beroerd voelde maar niks te vinden.

Dus had vorig jaar druppels gekocht die de werking moesten normaliseren. Had een boek gekregen van mn schoonzusje waar al zijn producten in staan.

Ik kreeg na 2 weken nog meer pijn, en daarna gingen mn darmen, blaas en nieren opspelen.

Had het verband nog niet gelegd dus echo en buikfoto gemaakt, niks te zien.

En ineens had ik door dat het wellicht door die druppels kon komen, nadat ik gestopt was verdwenen de verschijnselen geleidelijk.

Voor mij dus geen Vogel meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .