Ga naar inhoud

Wilgentakken in de vriezer?!


Plumeau

Aanbevolen berichten

Gezien mijn nijnen inmiddels de bezem, het kozijn en het hok albijna half opgegeten hebben.. :whistle2: was ik vandaag opzoek naar wilgentakken.. Uiteindelijk vond ik ze in een Discus dierenwinkel.. alleen waren die heel erg kort.. en zaten in een doosje.. De meneer van de winkel had ze ook nog wel in bosjes.. die waren inderdaad wel langer! Alleen.. haalde hij ze uit de vriezer?! Is dit normaal???? Zijn er mensen die ze daar ook uit halen of ze daaruit gekocht hebben?! Ik vond het zo raar dat ik ze maar niet gekocht heb.. maar misschien moet ik morgen toch maar even terug..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Aha.. zoiets dacht ik zelf ookal.. maar je weet het toch niet.. hij zal het daar toch wel niet voor niets in leggen zou je zeggen?!

Ik las in andere topics over wilgentakken idd ookal iets over paasboompjes.. helaas wordt dat erg lastig hier op het balkon.. gezien Plumeau dan waarschijnlijk al binnen een dag de stam doorgeknaagd heeft.. en plek om hem veilig neer te zetten voor de nijnen heb ik niet meer..

Weet jij toevallig of ze nu al losse paastakken in het tuincentrum verkopen?! Nee toch?? Anders moet ik er misschien eens aan gaan denken om een boom bij m'n ouders in de tuin te planten... Dat is niet zover van hier.. :he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

uit de vriezer vinden de meeste konijnen ze niet meer lekker!!

dus zet zelf een wilgen boom in de grond een simpele paars tak en knip er van vers dat vinden ze het lekkerste.

Bedoelde je niet "paas"-tak?:P:he:

Ik heb na de laatste pase een paar takken in de grond gezet. Ze zijn nu ongeveer een centimeter groter dus het schiet niet erg op. Maar over een stuk of.. 4 jaar kunnen ze er vast van eten.:$:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik heb gehoord van de verkoper in de dierenspeciaalzaak dat ze in de vriezer bewaard worden om schimmel tegen te gaan.Als je ze bevroren koopt moet je ze ook in de vriezer bewaren.Je kan ze eerst ontdooien voordat je ze aan je nijn geeft.Ikzelf heb die takjes ook gekocht,maar ze doen er niets mee:beurk:.Heb toen een grote tak uit het bos gesleept en die in de ren gelegd en voordat ze begonnen te knagen hebben ze eerst heel veel werk gehad aan het besnuffelen en het merken(met de kin).Toen is het grote knaagwerk begonnen.:lol:

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .