Ga naar inhoud

Wilgentakken in de vriezer?!


Plumeau

Aanbevolen berichten

Ik kan dus nergens van die bomen vinden hier in de buurt... of ik weet gewoon echt niet hoe ze eruit zien :whistle2:

Dus vanmiddag idd zo'n bevroren bosje gekocht.. en laten ontdooien.. en toen gewoon in een zakje bij het voer gelegd..

Nah.. die kan ik dus morgenochtend weggooien !

Die wilgenbal in het klein en de wilgenbal XXL met verassing was hier wél een succes.. alleen de verassing werd niet naar omgekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hieronder een paar foto's van de meest voorkomende wilgen.

De eerste is een treurwilg.

De tweede is een krulwilg (ook wel bekend als paasboom). Hiervan vindt je rond pasen in bijna elke bloemenzaak/tuinwinkel wel takken.

De derde is een knotwilg en duidelijk te herkennen aan de 'knot'.

Op de laatste foto vindt je een detail van een wilgenblad.

Veel succes met je zoektocht:lol:

post-3021-13922876265026_thumb.jpg

post-3021-13922876266629_thumb.jpg

post-3021-1392287626683_thumb.jpg

post-3021-13922876267076_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het in een tuincentrum vraagt, kan je ze normaal altijd krijgen (maakt niet uit welk seizoen).

En ze zijn ook niet duur, voor een beginnend boompje van ongeveer een meter betaal je meestal tss 0.50-1.00 euro.

En wat helemaal leuk is, is dat ze zelfs op 'slechte' plaatsen en met een iets mindere verzorging ook geweldig goed bloeien...:whistle2:

En na een dik jaar heb je echt al een klein boompje:yes:

Tenzij je konijnen hebt die sneller eten dan de boom kan groeien... In dat geval kan je nog een boomgaard starten met krulwilgjes ofzo:lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb laatst ook wilgentakjes gekocht en die kwamen uit de vriezer.

Ik heb gevraagd in de dierenwinkel waarom???

Als antwoord kreeg ik dat de takken anders gaan uitlopen, en oud worden.

Mijn snuf en snuit eten het niet als het uit de vriezer komt.

Ik koop ook wel eens een bosjes gewoone takjes maar die zijn 3,95, en ze hebben ze zo doorgeknaagd.

Ik ga ook maar eens naar het tuincentrum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Mijn moeder heeft een valkparkietenkwekerij, incl. webwinkel. Dat betekent heel veel voorraden met ook leuke dingen voor mijn FH Bas! Ik ga regelmatig even de winkel in wanneer ze weer nieuwe bestellingen hebben gedaan. Ik heb geleerd dat veel vogel- en konijnen-dingen voor beide worden aangeboden. Alleen hebben ze voor zo'n zelfde product dan verschillende doosjes. De ene heeft een plaatje van vogels, en de andere een plaatje van konijnen/knaagdieren!

Zo verkoopt mijn moeder ook wilgentakjes. Ik kan bij haar een bosje kopen voor weinig geld. Bas vind ze leuk, en speelt er graag mee! Uit de vriezer (mn moeder vriest ze ook weleens in) of niet, dat maakt voor Bas geen verschil. Tak blijft tak!

Zo si er bijvoorbeeld een ook gave wortel-houder! Die kan je aan de tralies van de kooi hangen en dan kunnen de konijnen/vogels/knaagdieren de wortel ertussenuit knagen! Erg leuke bezigheid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Alleen heb ik wel een tuin.. en dan ook een paastak.. maar dan moet ik wel zorgen dattie heeeel hoog komt te staan, want die nijnsels hier gaan er rustig inhangen ^^

Normaal versieren ze die paastakken toch met houten konijntjes?! :whistle2:

En tja.. een tuin is inderdaad wel welkom.. ach.. wie weet volgend jaar! :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amai caroline heeft een goed geheugen, is alweer eeuwen geleden dat ik hier gepost heb. Jep ik zit nu in Gent. Neen, ik ken zwarte panter niet. Ik heb Snufje meegenomen naar Gent samen met een vriendje uit de opvang (Tarzan), maar hij was na 3 weken gestorven. Nu heb ik er sinds 2 weken een ander, Daantje, ook een heel schattig en lief. Maar nu ga ik weer helemaal offtopic.

Jep ik ga die plant ergens proberen te zetten waar ze er niet aankunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wij hebben twee krulwilgen in de tuin, die ook ooit (zo'n 7 a 8 jaar geleden:P) paastakken waren, ze doen het hier echt goed en zijn enorm, zelfs als de konijnen dag en nacht door zouden eten zou het denk weken duren voordat die bomen kaal zijn, maar ik hoef dus gelukkig geen wilgentakken te kopen of te zoeken:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .