Ga naar inhoud

gas


fezzy

Aanbevolen berichten

hallo allemaal

eergisterenis onze kleurdwerg bevallen van 4 jongen van die jongen heeft ze van 1 het hoofdje opgegten, met 2 gaat het goed en 1 is lethaal.

nu kwam ik dus vanmorgen bij moeders en bewoog ze helemaal niet meer ik kon haar helemaal aaien en tillen terwijl ze dat normaal absoluut niet wil hebben als ze jongen heeft, dus dit was heel erg vreemd. we zijn meteen naar de dierenarts gegaan ook omdat ze een erg harde buik had. nu heeft ze dus gas zoals al verwacht ze heeft een spuitje gehad om alles weer op gang te krijgen. en het gaat nu een stuk beter ze gromt als gewoonlijk en ze eet weer hooi.

nu is dus de grote vraag hoe kwam ze aan die gas? dit kwam dus doordat zij het hoofdje van haar jong heeft opgegeten en omdat konijnen dus geen vleeseters zijn was haar maag flink van streek. het niet vaak voor, maar hier dus wel, hier kan ik verder niets van vinden op het internet dus ik wou het jullie ook even vertellen, ik weet niet of iemand dit ook al eens heeft meegemaakt?

groeten richelle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof niet dat het gas een direct gevolg is van jongen (deels) op eten. Een voedster van mij heeft ook wel is van 5 jongen elk wel iets opgegeten, maar heeft niks gehad. Ook bij andere fokkers nog niet eerder gehoord wanneer een nest over de kop ging door kraamkoorts oid en jongen (deels) werden opgegeten. Gas kan door veel meer dingen komen ook stress, misschien had ze kraamkoorts en heeft ze dit gestort op 1 jong en dat is stress. Wat is verder je voerschema?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja het zal ook wel deels stress zijn geweest misschien, dit was de da, zijn suggestie en het klonk wel aannemelijk ik kon er ook niets over vinden verder.

op dit moment krijgt ze veel kruiden hooi en ze begon net al weer wat biks te eten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .