Ga naar inhoud

konyn eet weinig (/geen) hooi


Swa100

Aanbevolen berichten

heeey mensen,

nou myn konyn eet dus amper hooi.. zelfs geen kruidenhooi uit de voederbal.. moet ik dan gewoon met mengvoer (ik ben aan het overstappen op biks) minderen? want volgens my krygt hy wel een beetje veel mengvoer..

maar nu moet ik wer denk wel by vertellen.. dat ik nit de indruk had dat het vorige baasje hem veel hooi gaf.. want toen ik hem kwam halen zat er GEEN hooi in zyn hok.. alleen maar zaagsel:S

Link naar reactie
Delen op andere sites

het konyntje heb ik sinds vorige week zaterdag ongeveer 1,5 week dus...

k zal het proberen nat te spuiten... en het in een wc rolletje doen.. zyn er nog meer tips?

wat ik ook graag wil weten.. zyn er producten die hooi evrvangen zegmaar? zodat hy togh die bouwstoffen etc binnenkrygt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou hy lykt my andrs best bly:P mr hy is echt mengvoer verslaafd... zodra k ook mr richting de sguur ga.. breek hy de tent al af..

maare.. hooi dwangvoeren? hoe?

Ja, dat dacht ik dus ook al. ;) Omdat jij het nijntje nijn laat zijn en niet verft. En op regelmatige tijden laat eten. Daar zijn ze heel snel aan gewent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou vooral niet gaan dwangvoeren als je nijn geen hooi wil eten!!! Dwangvoeren levert vaak veel stress op en zo lang je nijn zijn gewone voer goed eet, is dwangvoeren echt niet nodig. Alleen als je nijn ziek is en niet wil of kan eten, dan kun je aan dwangvoeren gaan denken!

Je nijn is niet gewend om hooi te eten, dat zul je hem moeten gaan leren. Inderdaad met de tips die je al gekregen hebt, maak er een spelletje van (net zoals bij kleine kids).

Hooithee is overigens geen vervanging voor hooi eten. Maar veel nijnen vinden het inderdaad wel lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had er 2 die ik vroeger geen hooi gaf (simpelweg omdat ik niet wist dat ze dat moesten eten) en die waren het dus ook niet gewend. Sinds ik weet dat dit heel belangrijk is gaf ik het ze, maar ze aten het niet. Ik heb volgehouden en kruidenhooi geprobeerd, en er verdween steeds meer hooi uit het hok. Nu zijn ze net als de rest echte hooimonsters!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .