Ga naar inhoud

entreactie of myx?


zwarte panter

Aanbevolen berichten

  • Reacties 107
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Joehoe:party:

Hypoliet is gisteren voor de eerste keer uit zijn kooi gekomen en heeft de keuken verkend.

Hij kon altijd al uit z'n kooi, maar tot gisteren zag hij dat duidelijk nog niet zitten.

En vandaag doet hij nog lekker verder met zijn verkenningstocht!

Als ik de keukendeur vergeet helemaal toe te doen, glipt hij weg:whistle2:

Ik moet hem nog wel meerdere keren per dag laten dampen anders begint zijn ademhaling weer te piepen. En zijn ogen en neusje zijn nog steeds gezwollen. Ook heeft hij nog steeds meerdere bultjes rond zijn ogen en neusje.

Maar volgens mij is dit een grote stap in de goede richting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat nog steeds de goede richting uit!

Hij komt elke dag uit zijn kooi en maakt dan de keuken onveilig:party:

Hij krijgt nog steeds metacam en ik moet hem nog 4 keer per dag aërosollen. Zijn ABkuurtje zit erop en omdat hij bijna niet piept als ik 4x per dag aërosol, mag ik van de DA 5 dagen wachten voor hij opnieuw AB moet krijgen. Zijn zwellingen en bultjes zijn ook sinds woensdag niet meer verergert.

Ik kan niets anders zeggen, dan dat Hypoliet geweldig is:bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik durf het bijna niet te zeggen...maar er zijn nu meer dan 2 weken voorbij sinds de eerste symptomen.... de meeste konijnen sterven binnen de 2 weken aan myx...dus de kans dat hij het haalt wordt nu idd wel echt redelijk...

Ik duim me nog steeds te pletter hier alleszins!

Wil ook niet te vroeg juichen, want het gaat nog zeker een paar weken van intensieve verzorging kosten om hem te genezen...maar ik heb nu echt goede hoop!

Link naar reactie
Delen op andere sites

het konijn van me vriendin had myxomatose terwijl ze er niks van wist zo sneu

heb haar overgehaald om naar de dierenarts te gaan hij had eht al een maand en een week en toen is ie ingeslapen

ze dacht dat het door het vechten kwam :s

Een konijn met myx overleefd geen 5 weken zonder behandeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat nog steeds goed met Hypoliet:yes:

Ik heb nog contact gehad met de DA en deze is van mening dat we best proberen om niet opnieuw antibiotica te geven. Als hij het zo goed blijft doen zonder, wilt ze dat even verder proberen. Maar van zodra hij iets achteruit gaat beginnen we onmiddellijk opnieuw.

Momenteel aërosol ik hem nog 3 keer per dag. Dat is al 1 keer minder en daar doet hij het goed mee. Hij krijgt nog wel Metacam. Zijn zwellingen en bultjes zijn nog steeds hetzelfde.

Ik durf bijna te hopen op een gezonde Hypoliet:love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een kleine update:

Het gaat met Hypoliet nog steeds de goede richting uit.

Sinds vandaag mag hij niet enkel los in de keuken, maar ook in de woonkamer:bounce:

Meneer is lekker nieuwsgierig en crost soms even door de woonkamer.

Toen ik hem daarstraks in de woonkamer liet kreeg ik zijn eerste binkie in lange tijd:mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat nog steeds de goede richting uit met Hypoliet:yes:

Ik heb hem net ook even gewogen en meneer weegt nu bijna 800 gram, ik was aangenaam verrast!

Op het moment dat hij het ziekst was woog hij iets meer dan 600 gram.

De zwellingen en bultjes aan zijn neus en ogen zijn er nog steeds, maar zien er niet slecht uit.

In het begin was zijn hele hoofdje opgezwollen, maar de laatste dagen merk ik duidelijk dat dit begint te minderen.

Dinsdag gaan we nog naar de DA, zodat hij ook nog even helemaal nagekeken kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .