Ga naar inhoud

schimmelinfectie


snuffietje

Aanbevolen berichten

Hey,

Mijn konijntje heeft dus schimmelinfectie ben vandaag naar de DA geweest.

Dit heeft ze nog eens gehad maar dan aan haar poep, deze keer heeft ze het in haar mond.

Ik kwam vanmorgen op en haar kraag was nat en er waren haren uitgetrokken.

Nu heb ik een ontsmetting mee gekregen en daar moet ik haar hals poten en oogjes iedere dag mee ontsmetten.

En de DA heeft een kuur besteld voor ene half jaar zodta het uit haar lichaam gaat.

Maandag moet ik dat dus gaan hale en dan gaat hij haar nog ene bekijken.

Maar nu wast ze haar constant (Omdat die ontsmetting een speciale geur heeft) haar kraag is nat van het wassen en met haar pootjes wast ze haar oogjes uit en die zijn dus ook nat.

Kan ik iets tegen het wassen doen of is dit normaal? naar het schijnt zou schimmel nogal jeuken.

Groetjes Anke en Snuffie:bunny1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey

bah een scmiller infectie ,

ja dat zal gehied jeuken ja ,kan ik m goed voorstellen denk ik

denk dat je meschien toch moet proberen dat hij er af blijft ,meschien krabt hij het dadelijk nog helemaal open ,dus zou het wel in de gaten houden

een kuur voor een half jaartje is wel erg lang e ,wat is dat voor kuurtje als ik vragen mag

aangepast door anouk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ben ze maar aan het bezig houden en dat lukt goed.

Nu ligt ze te slapen zag ik net.

Ik weet niet juist wat het is ik moest maandag bellen of het er was, maar haar hoofdje ging af en toe schuin omdat ze jeuk had en ook waarschijnlijk in haar oortjes zat, omdat ze ook aan het krabben was daar.

Het moet iets zijn dat het allemaal uit haar lichaam haalt want met wassen alleen lukt het niet, omdat het in haar mond zit en daar wast ze haar hele lichaam mee.

Groetjes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft in haar oortjes gekeken en zag niks verder had ze ook geen tekens.

en ze heeft het maar heel soms dat haar hoofdje een beetje schuin staat en dan is dat weer over.

Hij dacht dat het waarschijnlijk ook de schimmel was omdat ze vaak aan haar oortje krabt en dat er zo witte schilfertjes op zijn precies.

ook wast ze dat oortje veel.

Haar pootje kan besmet zijn omdat ze het iedere keer nat maakt in haar mond en daar zit de schimmel eigenlijk en zo komt het dan aan haar oortje omdat ze het wast.

Maandag moet ze terug dus wel zullen zien wat er veranderd is.

groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag terug naar de dierenarts geweest omdat ze niet zoveel at.

Had ze middenoorontsteking erbij gekregen, Omdat haar slijmen waren aangetast door schimmel en dat was zo via haar mond in haar oortje gekomen.

Ze zit nu op antibiotica en vanaf maandag begint ze aan een kuur schimmel dodend middel.

ook heeft ze pijnstillers gekregen omdat ze haar hoofdje af en toen schuin houd bv bij het eten van de pijn.

De antibiotica moet via het drinken, en heb ik haar met een spuitje moeten geven.

Het gaat nu al wat beter.

Ik hoop dat het goed komt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja... Rian ik zit met dezelfde twijfels hoor... vermits ze spreekt van een behandeling van 6 maanden EN een scheve kop, denk ik ook aan EC. Nu vraag ik me af in hoeverre de info van de DA hier juist staat weergegeven...wordt een parasiet hier met een schimmel verwisseld?

Heeft de DA in haar oor gezien dat ze een oorontsteking had?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .