Ga naar inhoud

Na castratie ons Konijntje wil niet eten :-(


Jeanet

Aanbevolen berichten

  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoi Jeanet, wat naar dat je konijntje bijna niet wil eten! Ik heb hetzelfde meegemaakt na de castratie van mijn ram. Hij wilde niks eten behalve paardebloemblaadjes, deze moest ik hem wel uit de hand voeren, anders at hij nog niet. Misschien dat je dit zou kunnen proberen? Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo meiden

de dierenarts heeft mij inmiddels teruggebelt

en ik moet vanavond met Buxie langskomen moet om 18.15 uur er zijn

Hij wil hem toch zien het zekere voor het onzekere nemen , lijkt me een goed idee, de dierenarts zei dat de wond open moet blijven maar ik kan niks zien hoogstwaarschijnlijk zei de dierenarts is het vast geplakt { het wondje} desnoods krijgt hij een AB spuit toegedient van de da

ik moet de Carprofen gewoon door blijven geven en dan 2 keer daags 0.75 ml

Buxie weegt 1500 gram

Maar gewoon eten wil ie nog niet heeft wel een heeeeeeeeel klein beetje aan zn knabbelstaafje geknabbelt maar dat is maar een beetje .

Ik laat hem temperaturen en ook in zn bekkie en keel kijken en zn buikje en de wond natuurlijk

ikhou jullie op de hoogte

xxxxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jeanet, wat naar dat je konijntje bijna niet wil eten! Ik heb hetzelfde meegemaakt na de castratie van mijn ram. Hij wilde niks eten behalve paardebloemblaadjes, deze moest ik hem wel uit de hand voeren, anders at hij nog niet. Misschien dat je dit zou kunnen proberen? Succes!

Hallo Nina

hoelang duurde dat bij jou dat je konijntje weer zelf at??

Want volgens mijn da MOET een konijntje binnen 1 dag weer gewoon eten wat ie gewend is en de draad zelf weer oppakken

xxxxxxxxxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeanet...heb jij ooit al gehoord dat na een operatie de wond moet open blijven? Ik nl nog niet... en geloof me, wij zien hier wekelijks castraties voorbij komen...

Verder vind ik het ook compleet onverantwoord van je DA dat hij niet heeft teruggebeld...dat zorgt bij mij voor het vermoeden dat hij niet begrijpt hoe belangrijk eten voor een konijn is en dat niet eten gedurende meerdere dagen dodelijk kan zijn...

In jou plaats...zei ik die afspraak af en ging vandaag nog naar een kundige DA... helaas zien wij hier meer DA'en paseren die te weinig over konijnengeneeskunde kennen dan die wat weten waar ze mee bezig zijn...

Verder ,gezien hij zo weinig eet... ik raad je aan over te schakelen op biks en ook de rest van het snoep wat je hem geeft nu echt in de vuilbak te kieperen. Dat wat hij nu eet,kan het probleem volgens mij alleen maar erger maken. Ondertussen eet hij al zo lang, zo slecht dat hij nu absoluut vezels nodig heeft, geen suikers...

Een biks die duur zijn, maar door veel konijnen erg lekker wordt gevonden is science selective. In deze situatoe lijkt het me een goed idee om die te gaan halen, daa zitten ook veel vezels in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Correctie!!! Ik heb net aan Kaatje (DA-assistente en lid op BB) om meer uitleg gevraagd omdat ik dit idd nog nooit gehoord had... maar ja...we kunnen niet alles weten natuurlijk...

Kaatje zei me dat ze daar ook bewust kiezen om niet te hechten bij castratie , blijkbaar komt het dus nog voor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Nina

hoelang duurde dat bij jou dat je konijntje weer zelf at??

Want volgens mijn da MOET een konijntje binnen 1 dag weer gewoon eten wat ie gewend is en de draad zelf weer oppakken

xxxxxxxxxxx

Mijn konijn was op een vrijdag gecastreerd en de dinsdag erna at hij weer redelijk normaal. Vanaf die vrijdag heeft hij op paardebloemblaadjes, peterselie en een heeel klein beetje andijvie geleefd. Ondertussen heb ik hem wel steeds hooi voorgehouden en biks, en heel soms nam hij een hapje. Hopelijk is je konijn snel weer de oude!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeanet...heb jij ooit al gehoord dat na een operatie de wond moet open blijven? Ik nl nog niet... en geloof me, wij zien hier wekelijks castraties voorbij komen...

Verder vind ik het ook compleet onverantwoord van je DA dat hij niet heeft teruggebeld...dat zorgt bij mij voor het vermoeden dat hij niet begrijpt hoe belangrijk eten voor een konijn is en dat niet eten gedurende meerdere dagen dodelijk kan zijn...

In jou plaats...zei ik die afspraak af en ging vandaag nog naar een kundige DA... helaas zien wij hier meer DA'en paseren die te weinig over konijnengeneeskunde kennen dan die wat weten waar ze mee bezig zijn...

Verder ,gezien hij zo weinig eet... ik raad je aan over te schakelen op biks en ook de rest van het snoep wat je hem geeft nu echt in de vuilbak te kieperen. Dat wat hij nu eet,kan het probleem volgens mij alleen maar erger maken. Ondertussen eet hij al zo lang, zo slecht dat hij nu absoluut vezels nodig heeft, geen suikers...

Een biks die duur zijn, maar door veel konijnen erg lekker wordt gevonden is science selective. In deze situatoe lijkt het me een goed idee om die te gaan halen, daa zitten ook veel vezels in.

Hallo Caroline

Nee was er in eerste instantie ook verbaasd van dat het een open wond was maar word idd vaker gedaan .

Het feit dat ik niet teruggebeld ben direct dat kan zijn dat het niet door is gegeven door de assistente { moest ook een half uur wachten toen ik Bux bracht had ze niet in de computer gezet blijkbaar dat ik er was terwijl ik me wel had gemeld !! dus zal me niks verbazen } en het is zo er zijn meerdere dierenartsen daar werkzaam in die praktijk en ik wil alleen die ene maar en geen andere dat weten ze inmiddels maar die andere belde me terug ipv mn eigen!

Ik twijfel niet aan mijn dierenarts het is een hele goeie , of ie konijnkundig is weet iik niet maar heb volledige vertrouwen in hem .

Ik laat de afspraak gewoon staan en ga straks om 17.40 met bux vertrekken .

eerst zelf nog eten { heb niet veel trek maar goed :$}

Bux eet wel zn witlof en hooi maar gewone voer dus niet daar zit ook Biks in , ik wil die dure biks best proberen heb gehoord ook dat idd gewone biks beter is dan al dat gemengde voer , Bux kreeg van Puik dat gemengde maar wil het nog steeds niet eten terwijl als ik normaal hem dat wil geven ik haast de kans niet kreeeg het bakje in zn kooi te zetten meneer omgeduld hahahaha maar nu wil ie er niks van weten blijf dat raar vinden , hij is dus niet de oude bux nog maar we wachten straks af wat de da zegt ga alles laten nakijken zn bekkie keel buik geslacht temperatuur alles word nagekeken!

Ik wil dus de biks kopen die jij aanraad , wil je bedanken vooor je advies dan moet bux maar mee de dierenwinkel in is niet anders ik ga alleen naar de da met hem, kan in 1 keer , hoop wel dat ik het voer overal kan krijgen.

xxxxxxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Correctie!!! Ik heb net aan Kaatje (DA-assistente en lid op BB) om meer uitleg gevraagd omdat ik dit idd nog nooit gehoord had... maar ja...we kunnen niet alles weten natuurlijk...

Kaatje zei me dat ze daar ook bewust kiezen om niet te hechten bij castratie , blijkbaar komt het dus nog voor!

Hallo Caroline

geeft niet meid kan gebeuren hoor

xxxxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo meiden

ik ben er weer van de dierenarts

Hij had de temperatuurmeter al klaar liggen toen ik binnen kwam

Buxie had 38.5 dus geen koorts hij heeft zn zaakje bekeken en het zag er goed uit volgens de dierenarts hij heeft bedrukt en gevoelt en zag er heel goed uit niks op aan te merken.

zn tandjes waren goed ik had gevraagd daar naar te kijken maar dat was prima zei hij, ze hebben dat blijkbaar al bekeken voor de ingreep.

De dierenarts heeft bij voorbaat en zekerheid wel Buxie een antibioticaspuitje gegeven en ook een vitaminespuit daarna ook voor de zekerheid

De pijnstilling moet ik door geven en maandag moet Bux een stuk opgeknapt zijn zo niet dan moet ik weer contact ,met de dierenarts opnemen

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja de dierenarts zei dat Puik op zich een goed voer was maaaaaaaaaaaaaaar.... ze eten alleen het lekkerste eruit bijv mais en dan krijgen ze niet alles binnen, de dierenarts raadde me aan om dat biks toch te gaan geven dat was veel beter zei hij omdat daar alles in zit wat hij nodig heeft , ben dus bij welkoop geweest met buxie in de reismand { wilde hem niet alleen in de auto laten vond ik zielig} en ja hoor daar hadden ze dat voer science selective { 1,5 kg E 6,70}

nu afwachten of buxie dat wil eten

xxxxxxxxxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo meiden

eff een update over hoe het met Buxie gaat

ik was donderdag bij de dierenarts geweest en had Buxie s avonds dat biks gegeven wat me hier was aangeraden door 1 van de leden en vrijdagmorgen kom ik van bed of en zag dat ie het bakje had leeggegeten!:yes: ik ben zo blij hij is weer de oude en eet godzijdank zelf weer van zn voer , dat Puik heb ik weggegeven aan iemand anders met een nijntje , nog bedankt voor de goeie tip van het voer hij vind het erg lekker

en ik ben erg blij dat Buxie weer de oude is

xxxxxxxxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .