Ga naar inhoud

Na castratie ons Konijntje wil niet eten :-(


Jeanet

Aanbevolen berichten

hallo lieve mensen

het is alweer een tijdje geleden dat ik hier op dit forum geweest ben :$

ben zelf inmiddels geopereerd en herstelt daarom was ik hier zo weinig aanwezig

Maar ik zit echt met mn handen in het haar weet me geen raad meer , zoals jullie weten heb ik ons konijntje te jong gekregen { voor wie zich dat nog herinnert} het beestje was mij verkocht als vrouwtje maar het bleek een kereltje te zijn omdat hij op zijn knuffeltje { pandabeertje} zat te rijen zeg maar , en hij behoorlijk begon te stinken heb ik besloten Buxie zo heet het beestje om hem te laten castreren, de castratie heeft afgelopen vrijdag 19 september plaatsgevonden , en ik moest Buxie Olvarit voeren { omdat Bux moest eten s avonds van de dierenarts} dmv een spuitje dus ik 2 soorten fruithapjes gekocht en het gegeven , dit ging niet van harte , hij wilde niet eten , savonds dronk hij een klein beetje en van vrijdag op zaterdagnacht zat hij helemaal in elkaar :-(

we zijn tot s nachts 3 uur opgebleven bij hem , en de volgende morgen zat ie nog net zo dus ik de dierenarts weer gebelt dat ik me zorgen maakte .

Hij had wel gepoept maar wilde niks eten zelfs zn witlof niet waar ie stapelgek op is weigerde hij en ook zn gewone voer wil ie niet .

Ik moest het eerst maar aankijken had een andere dierenarts dan mn eigenn

ik vertrouwde het niet en heb smiddags weer gebelt kreeg gelukkig mn eigen da aan de lijn die stelde mij wat vragen en ik moest na 20.00 uur komen en pijnbestrijding ophalen met een bijvoeding , dus zo gezegd zo gedaan , ik mocht hem direct 1 ml toedienen van de pijn bestrijding {Carprofen Drops} en van de bijvoeding moest ik hem een beste dosis geven dat is poeder wat ik aan moest maken met water en dan het papje via spuit geven maar sputteren wat ie deed hij wilde niet , maar toch wat na binnen gekregen na veel geschop en gebijt :bad: had onze buxie nog nooooooooit zo boos gezien .

Maar na een half uurtje nadat ik de Carprofen had toegedient begoin hij aan zn witlof te eten ik blij natuurlijk:bounce: maar was van korte duuur want snachts zat ie al weer in mekaar , wij op bed smorgens riep mijn man mij beneden en zei dat hij weer had gegeten :bounce: ik weer blij en opgelucht want hij MOET eten , maar nog geen 2 uur later zat ie weer in mekaar weeer pijnstilling toegedient en bijvoeding gegeven en vanmiddag weer bijgevoert maar hij werkt aan alle kanten tegen hij heeft me verschrikkelijk gebeten in mn arm en vingers en trapt en is boos en erg fel hij wil niet en verzet zich tot en met :-(

Ik begin haast spijt te krijgen dat ik hem hem laten helpen ik weet me geen raad meer heb de dierenarts vanavond weer gebelt { was er niet moet morgen terugbellen} wil niksvn weten drinken doet ie ook heel weinig maar hij plast en poept wel ik weet het niet meer zijn er mensen die dit ook mee hebben gemaakt? en hebben jullie nog tips en adviezen want zit met mn handen in het haar .

Vraag me af of hij wel ooit weer de oude word

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Misschien kan je eens overleggen of hij niet meer pijnstilling kan krijgen.

Ziet de wond er verder goed uit? Als ze pijn hebben willen ze idd niet eten.

Wat je kan met dwangvoeren is hem in een handdoek doen met alleen zijn kopje naar buiten. Dan kan hij eigenlijk niet onsnappen en gaat het veel makkelijker.

Hoe vaak en hoeveel dwangvoer geef je hem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo Kelly

Hij eet alleen wat als ik hem de pijnstilling heb toegedient , zodra die uit is gewerkt gaat ie in mekaar zitten , ik ben er helemaal van overstuur

ik heb gekeken naar zn balzakjes maar dat ziet er goed uit hij zit er wel veel en vaak bij te slikken ik kan verder geen roods of wat ontdekken volgens de dierenarts zei hem dat al genoeg en zal hij veel pijn hebben

dit is de eerste keer dat we een konijntje hebben en wij hebben al veel zorgen om hem gehad aangezien hij te jong bij zn mama is weggehaalt en te weinig woog, ben zo dol op dat beestje geef net zoveel om hem als om onze andere dieren , ik weet me geen raad meer ..ik zag net dat hij een beetje hooi aan het eten was maar je draait je om en hij zit weer in mekaar ik vertrouw dat gewoon niet en ben erg ongerust, en wil hem niet kwijt raken :( volgens de dierenarts had hij allang binnen 1 dag zelf moeten eten dat maakt me erg ongerust het zit me niet lekker allemaal

xxxxxxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo Yvonne

daarom had ik ook gebelt met de dierenarts om hem meer pijnstilling te geven ik durf zoiets niet in mn eentje te beslissen al te bang dat ik misschien te veel ga geven

ik kan niks aan zn zakje zien helemaal niks niks bijzonders ziet er wel goed uit { volgens mij ik begin overal nu aan te twijfelen } ben zo bezorgd om hem het is zo n mooi kereltje geworden { zal wel een foto van hem plaatsen binnenkort}

Ik geef hem ongeveer 3 halve spuitjes van 5 mg meer krijg ik er niet in hij word ontzettend boos en bijt en trapt mij tot en met

xxxxxxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK vind het idd ook raar dat een rammetje drie dagen na de ingreep nog zoveel pijn heeft....

Mijn konijnen hebben na de ingreep een pijnstillende prik gehad en heb daarna niks meer hoeven geven van pijnstilling....

Heeft de dierenarts zijn buik en tandjes ook gecontroleerd?

Hoe is hij gehecht?

Hallo Kelly

ja meid ik ook , ik ben er echt niet gerust op, ik had

vrijdag avond de dierenarts weer gebelt met de vraag of ik ook terug moest komen mbt de hechtingen werd mij mede gedeelt dat hij niet gehecht was?? dat het gewoon open was { groeide vanzelf wel dicht zeiden ze}, stond daar ook al raar van op te kijken ik had direct eff gekeken en zag eerst wat bloed maar nu zie je echt helemaal niks eraan

Bux heeft ook een pijnstillende prik gehad maar vrijdagavond laat gig hij in mekaar zitten dus dat beestje heeft echt pijn

De dierenarts heeft vrijdagmorgen toen ik hem bracht in zn bekkie gekeken

en ook zn oortjes enzo dat was goed allemaal

Ik maak me gewoon erg ongerust kan er haast niet van slapen en heb erge hoofdpijn van de zenuwen of het allemaal wel weer goed komt

xxxxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Yvonne

dat is een goede vraaag meid dan voelt ie koud en dan warm aan , zal best kunnen zijn dat ie koorts heeft ofzo

xxxxxx

Hallo Swa

ik kan er niks bijzonders verder aan zien kan zelfs zn wondje niet ontdekken

xxxxxx

ik bel de dierenarts vanmiddag weer en anders moet hij nog maar es naar Buxie kijken

zit me niet erg lekker allemaal.

Zijn gewone dwergkonijnenvoer { puik} wil ie niet hebben en ook zn knaagstick { groentesmaak} waar ie normaal dol op is komt ie niet aan.Dat vind ik ook zo raar hij moet dat toch zelf weer gaan eten lijkt me maar niks hoor hij knabbelt niet op zn knaagstick en ook zijn voer draait ie zn neus voor weg wil ieniet hebben

Ik hou jullie op de hoogte

xxxxxxxxx

aangepast door Jeanet
Link naar reactie
Delen op andere sites

lieve meiden

ik kan jullie nog niks melden zit nog steeds te wachten totdat de da mij terugbelt :grrrrrr: jeetje mina zit al vanaf 3 uur te wachten vanmiddag.

Bux eet nog steeds niet van zn gewone voer wel zijn hooi eet ie dat is wel positief { voor zolang het duurt }

Zn knabbelstaafjes wil ie niks van weten heb de smaak honing erbij in gedaan maar nee hoor hij kijkt me aan zo van eet dat zelf maar!! en dat terwijl hij er verzot op is , hij is nog lang niet de ouwe Buxie

ik ga zo eff een foto maken van hem hij lag net languit in zn kooitje die lieverd , ik heb de box al klaar staan voor het geval de da zegt hij Buxie te willen zien hoop dat ie nu snel belt

zodra ik wat weet dan meld ik het hier oke?

bedankt voor jullie reacties

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Ps miss bunny welke pijnstiller heb jij gekregen voor je nijntje??

xxxxxxxxxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen hebben naq ingrepen altijd een tolfedine injectie gehad... das een langdurige pijnstiller.

Pijnstiller voor thuis kan je vragen om metacvam of carprofen drops.

hallo Kelly

ik heb dus de Carprofen , en bux heeft na de ingreep een pijnstillende injectie ook gehad

xxxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo meiden

ik heb een foto van zn zaakje gemaakt maar is het genant die te plaatsen hier, alhoewel zo kunnen jullie ook zien hoe het eruit ziet , ik kan er niks aan ontdekken verder

de dierenarts heeft nog steeds niet gebelt zit nog steeds te wachten hem bellen heeft geen zin want hij heeft inmiddels spreekuur verwacht na het spreekuur toch wel eff een belletje

xxxxxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .