Ga naar inhoud

Niezen


Suus

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraagje. Mijn konijntje niest zo verschrikkelijk. Ze eet goed en is verder wel vrolijk. Maar soms niets ze aan de lopende band. Mijn andere konijntje heeft nergens last van. Ik ben vandaag naar de dierenarts geweest en hij zegt dat het hoogst waarschijnlijk geen snot is maar een overgevoeligheid voor stof (in hooi ed).Hij zegt dat ik in dit geval andere bodembedekking moet gaan gebruiken. Maar ik zou niet weten wat. Met zaagsel (houtsnippers) wordt het alleen maar erger. Heb overgens wel antibiotica mee gekregen, Baytrill. Iemand hier ervaring mee? Al vast heel erg bedankt ook namens mijn konijntjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er niet echt veel ervaring mee, bij ons niezen de nijnen ook wel eens en met Zwartje zijn we er wel eens voor bij de dierenarts geweest maar na een prikje ging dat over. Het was dus niet door allergie.

Voor bodembedekker kun je russel rabbit stro gebruiken, daar zit minder stof in dan in het grove stro, je kunt ook aubiose of hemperade gebruiken wat nog meer stofvrij is. Gewoon even uitproberen denk ik, en de bodembedekker goed uitschudden buiten voor hij het hok in gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij gebruikten voor de konijnen binnen ook wel eens van die geperste houtkorrels en beukenschors (ziet er uit als houtsnippers)

Houtkorrels geeft wel wat meer stof in huis, maar neemt heel goed vocht op

Beukenkorrels geeft nauwelijks stof, maar neemt minder goed vocht op

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .