Ga naar inhoud

Nijn eet geen hooi... HELP!


Hopseflops

Aanbevolen berichten

Help!

Loeky eet geen hooi!

Ik heb al vanalles geprobeerd, het hooi in een hooibal, het hooi los in een bakje, het hooi in zijn etensbakje...

Hij krijgt als zijn etensbakje leeg is, pas een nieuw laagje voer (niet veel).

Verder krijgt hij een beetje groen, dat ben ik nog aan het opbouwen, laatste had hij wat diaree, dus weer wat geminderd.

Als hij (wanneer ik erbij ben) even bij de cavia's binnenwipt, en die aan het hooi zitten te knabbelen, dan knabbelt hij even mee, maar hij eet steeds maar 1 sprietje. Ik weet dat hij honger heeft, dat zie ik, dan is hij heel onrustig. Net weer een verse pluk hooi in de kooi gelegd, maar meneer eet weer 1 sprietje en begint weer rond te rennen, zoekend naar voer...

Wie heeft tips voor mij?

Trouwens.. ik zie ook regelmatig de darmkeutels in zijn ren liggen. Betekent dit dat hij inderdaad meer hooi moet eten? Hij krijgt maar weinig biks per dag. Wat kan ik nog meer doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stug volhouden met het hooi! Dat je die blinde darm keutels ziet liggen betekent dat hij teveel voer krijgt, hij moet die keuteltjes opeten. Door hem geen nieuw voer te geven maar alleen het hooi aan te bieden, zal hij misschien ook meer hooi gaan eten. En zijn b.d. keutels opeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden! Het is of hij het wist, maar sinds gisteren is hij ineens hooi gaan eten! :oh:

Maar nu nog het darmkeutelprobleem oplossen. Ik kan dus helemaal geen voer aanbieden en alleen maar hooi? Heeft een nijn dan echt maar zo weinig voer nodig (las wel dat het voor erbij is, maar hij wilde echt alleen maar voer en ik vond het ook zielig als hij honger had :$), want ik gaf al maar heel weinig en pas weer nieuwe als het op was.

Kruiden hooi zou ik ook eens kunnen proberen inderdaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is 7 maanden.

En hij eet nogsteeds geen hooi... :sarcastic: Ik dacht laatst dat hij wel hooi gegeten had, maar de ruif zat tegen het gaas, dat nijn van de cavia's apart houdt en waarschijnlijk hadden de cavia's dat hooi ook opgegeten en niet nijn.. :sarcastic:

Ik ga morgen toch eens kruidenhooi kopen, wie weet eet hij dat wel. En zo niet, dan vinden de cavia's dat wel lekker.. :mdr:

Ik geef hem 's morgens een dun laagje voer in zijn bakje (bakje is zo'n 6 cm in doorsnede) en pas als hij dit op heeft, dan krijgt hij zo'n nieuw laagje. Maar.. ik had gewoon konijnenvoer en daarvan at hij alleen de lekkere dingen, die groene staafjes liet hij altijd liggen. Vandaag heb ik hopefarms gekocht en dat zijn alleen die groene staafjes en die vindt hij wel lekker. Maar nu nog hooi eten! :grrrrrr:

Een postief nieuwtje: ik zie al 1,5 geen bdkeutels in de ren liggen. :bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .