Ga naar inhoud

mijn konijntje is heel ziek!


daphne__

Aanbevolen berichten

ik denk dat mijn konijntje overlijden gaat...

wij hadden 4 konijnen, kerngezond, vrolijk..

in 2 weken tijd hebben wij 3 konijntjes verloren..

we hebben er nu nog 1, en het ziet er slecht uit voor haar.. :(

ze is graatmager, haar vacht is dof en kort (ze is normaal langharig)

ze is aan de diaree, haar oogjes zijn vies, haar neusje ook..

vanmiddag gaan we naar de dierenarts.. ik hoop dat ze het verleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee met hun zijn we niet naar de dierenarts geweest, ze waren alleen wat dun, maar niet extreem mager etc.

ze is ong 4 dagen aan de diaree, en net heb ik even wat getest (gezondheidsonderzoek, geleerd op school) en toen ik zachtjes in haar vel ''kneep'' bleef het rechtop staan..

en dat betekend vaak dat ze uitgedroogd zijn, dus heb haar meteen extra laten drinken.

en ik blijf haar zo afentoe wat geven, want ik denk dat ze zelf niet drinkt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik zeggen dat ik het dan toch een beetje onnadenkend vind? Als je andere 3 konijntjes nu ook pas zijn overleden en deze ook niet helemaal gezond oogt, ga je er toch zo snel mogelijk mee naar de DA? Of misschien zou ik zelfs gaan als ik nog niks aan haar kon zien...het is namelijk niet toeval dat er 3 achter elkaar gaan lijkt mij.

Waren ze overigens alle 4 ingeƫnt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het vel blijft staan is niet meestal een teken dat ze uitgedroogd zijn, dat is altijd.

Het dier moet meteen aan het infuus vocht toegediend krijgen!

Hopelijk is het nog niet te laat voor het konijn, maar ik zou net als Nella al zei, meteen naar de dierenarts zijn gegaan met het konijntje, omdat die andere 3 zo achter elkaar dood zijn gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dit geen schuldgevoel aanpraten, maar verantwoordelijkheidsgevoel oproepen. Iedereen is hier terecht bezorgd, ik sluit me er bij aan dat er wat laat actie ondernomen wordt.

De symptomen die ze in haar eerste bericht omschrijft, zijn niet binnen een dag op komen zetten, dat lijkt me toch wel duidelijk! Ik heb er dan ook mijn vraagtekens bij waarom er zo lang gewacht wordt.

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we niet vergeten dat Daphne pas 13 is. Misschien zou ze wat meer steun en begeleiding hierin van haar ouders kunnen gebruiken.

Ben ik het ook mee eens. Ik weet hoe het is als je het allemaal alleen moet doen. Geen vervoer, goede dierenarts zit niet in het dorp...... hoe ga je dan naar de dierenarts als je ouders het niet willen? Zeg niet dat haar ouders het niet willen, maar zo was het bij mij wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK vind dat het nu eens niks met een schuldgevoel aanpraten te maken heeft.... ik vind dat het de realiteit onder ogen laten zien is.

Daphne is natuurlijk nog pas dertien jaar, dat is waar, Maar ook iemand van dertien kan hier over nadenken en er wellicht iets van leren.

Het is heel goed dan Daphne hier haar vraag heeft gesteld, maar het is niet vreemd dat mensen zich dan gaan afvragen waarom er niet eerder actie is ondernomen.

Dat heeft niks met een schuldgevoel te maken.

Waqt Daphne hier leert en oppikt kan ze ook naar haar ouders terug koppelen en wellicht komt het onderwerp zo eens goed ter sprake.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind dat de ouders van daphne hadden moeten zegen we moeten naar da want ik denk dat daphne dat niet zelf kan bekosten en als ouders goed vinden dat dahne 4 konijntje aanschaaft dan weten hun ook dat er dieren arts kosten zijn dit vind ik nu zo erg kind mag dieren oke maar ga dan ook da daphne ik wens je veel sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daphne, hoe ging het bij de DA?

En voor de rest, ik ben ook van mening dat in dit soort gevallen de ouders verantwoordelijkheid moeten nemen voor de situatie. Je kan niet zomaar toestemming geven voor de aanschaf van een konijn en de zorg geheel bij een jong kind leggen. Leuk voorbeeld geven ze hun kinderen op deze manier... Je zou toch denken dat je als ouder je kind juist wil opvoeden met respect voor leven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

we hebben eergister haar mest laten onderzoeken, ze heeft iets met een hele moeilijke naam iemand hier noemde het ook.

ik geef haar nu medicijnen, voer, en water met een spuitje..

maar dat is niet het enige wat ze heeft.. ze heeft myxomatose..

ikzelf vind dat ik eerlijk moet zijn.. en dus heb ik besloten haar vanmiddag te laten inslapen..

ik wƩƩt dat ik eerder naar de dierenarts had moeten gaan, maar mijn moeder zei dat ze gewoon verkouden etc was.. (ik denk dat ze wel weet dat ze heel ziek is, maar we hadden geen geld.. om haar eerder naar de dierenarts te brengen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .