Ga naar inhoud

welk soort voeding


robertb

Aanbevolen berichten

hallo allemaal, ga hopelijk morgen of overmorgen me nijntjes uit opvang halen (voedster en ram) en vraag me af wat nou beste voedsel is (merk enz). heb een zak van beaphar xtravital complete food bij me hok gekregen (nijn was ontsnapt dus namen ze geen nieuwe nijn enz enz)

is dat een goed merk voedsel voor konijnen of raden jullie wat anders aan?

gebruiken of weggooien?

en heb vandaag zak weidehooi en zak stro gekocht. van puik fris ofzo... kennen jullie dat en is dat goed spul?

gr. robert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staan hier heel veel topics over soorten voer, ik ken dat merk dat jij noemt niet Robert, zelf heb ik eerst Cuni Complete gehad en nu Science selective (ik vind dit niet prijzig, maar dat is ieder zijn eigen mening, ik vind dit zelf een van de beste biks die je je nijn kunt geven) Zorg in ieder geval dat je inderdaad eerst even het voer van de opvang geeft, en dan beetje bij beetje mengen met het voer dat je zelf gaat geven. Het beste kun je biks geven, geen gemengd voer.

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

oke. ik had ookal ergens gelezen dat dat merk niet top was maar denk nah vraag et maar, heb et namelijk gekregen dusjah btje zonde om weg te gooien 3 kg.

wat is biks precies? want ik keek vandaag in de dierenwinkel en daar zie je zakken met van die bruine voorgevormde cilindervormige voeding en zakken met soort van rommeltje alles door elkaar... wat is beter? want als ik de tekst op zak lees wordt ik er niet veel wijze van. overal staat dat et super voor je konijn is haha.

gr. robert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is belangrijk dat het in ieder geval geen gemengd voer is.

Ik ken het voer verder niet maar als het dus een gemengd voer, met gekleurde stukjes erin is, is het af te raden.

Gemengde voeders bevatten veel onnnodige dingen en veel dikmakers.

Bovendien bevorderd gemengd voer selctief eten.

Biks zijn bruin/groene staafjes die allemaal hetzelfde uitzien, zelfde grote, lengte,kleur en formaat.

Iedere korrel is hetzelfde en bevat dezelfde voedingsstoffen.

bekende merken van biks zijn onder andere:

hope farms

Kasper fauna foods

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha en ik dacht juist dat dat dus zo'n standaard cheap voedsel was die bruine staafjes, maar dat is dus biks :D naja dan gaat ik dat van hope farms wel kopen :) die zag ik ook liggen namelijk. die kasper fauna foods ken ik niet. zag wel nog science selective ofzo ligge maargoed het wordt dus hope farms. zit daar nog verschil in per konijnensoort ofzo? ik zag alleen junior en volwassen... kan dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .