Ga naar inhoud

Te dun?


Lia

Aanbevolen berichten

Als je het vermoeden heb dat je konijn iets te dun is, hoe kan je dit het beste aanpakken?? Ik heb het idee dat hij wel te dun is, ik voel als hij rustig ligt zijn ribben, rugje. En voelt naar mijn idee dun aan als ik hem op wil pakken. Hij is geboren in Juni.

Hij krijgt van mij elke dag vers hooi, en biks(grijze staafjes)

Hij gaat nu leren om witlof en peterselie te eten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om te beginnen kun je je nijn misschien eens wegen, en kijken wat ie weegt. Aan de hand daarvan kun je verder gaan. Wat is zijn voedingspatroon, krijgt hij voldoende, heeft hij goede keuteltjes, hoeveel drinkt hij, enz. Als je ziet dat hij daadwerkelijk begint af te vallen, dan zou je een DA kunnen raadplegen want het KAN wijzen op wormen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe rustig aan hoor ;) ik ben niet aan het hyperventileren !!!!!

Het is maar een vraag, ik heb nog nooit zo een kleintje gehad want toch waren pluis en anouk anders.

Wegen kan ik dus niet, ik heb geen weegschaal. Ik heb wel van de fokker de schema hoe zwaar hij was bij haar.

De juiste datum dat hij geboren is weet ik niet, ik ga die gene even een mailtje sturen maar zijn moeder werd gedekt op 18 April 2008

Leeftijd (Wk) oorlengte (mm) gewicht (gram)

4 37 244

5 38 300

5.5 41 320

6 41 335

7 42 440

8 43 500

10 49 630

11 49 675

12 49 660

Hij krijgt in de avond vers biks, maar hijis niet zo happig op de biks, hij eet ze niet allemaal op. Hij eet meer hooi(in de avond vers) en ik heb hem geregeld zien drinken. Hij doet het nu goed op witlof en nu gaf ik hem loof van de wortel, even afwachten hoe hij daarop reageerd.

aangepast door Lia
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb die dus niet en mijn zusje ook niet.

Maar ik kreeg van de fokker te horen dat hij ongeveer 800 gram was en is geboren op 19 mei 2008.

Ik maak mij verder niet druk, het is nog een jonkie maar schijnbaar was pluisje ook zo in het begin maar dat wist ik dus niet meer. Komt allemaal goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb die dus niet en mijn zusje ook niet.

Maar ik kreeg van de fokker te horen dat hij ongeveer 800 gram was en is geboren op 19 mei 2008.

Ik maak mij verder niet druk, het is nog een jonkie maar schijnbaar was pluisje ook zo in het begin maar dat wist ik dus niet meer. Komt allemaal goed

Prima hoor, dan kan hier een slotje op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .