Ga naar inhoud

Mijn Nijn heeft een elastiekje opgegeten


Linda en Nijn

Aanbevolen berichten

Hm Kelly, weinig wat een DA daar aan kan doen eigenlijk... hopelijk heeft hij het in kleine stukjes gebeten en zorgt het niet voor een obstakel in de darmen... verstopping kan hij daar niet van krijgen, als hij verder goed eet ,komt dat er wel weer gewoon mee uit. Een blokkage kan dus wel, maar daar is gewoon niets aan te doen, behalve een operatie...maar niet te snel van stapel lopen.

Een elastiekje is zacht, dus ik denk niet dat het schade aan de ingewanden kan veroorzaken,zoals bv hard plastiek dat wel kan.

Goed in de gaten houden dat hij eet, drinkt en normaal blijft keutelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dan altijd zoiets dat ik dan toch wil weten wat een dierenarts ervan zegt.... gewoon om eens van gedachten te wisselen...

Maar goed, als het nu goed gaat met nijn is er verder nog niks aan de hand. Goed in de gaten houden moet je in ieder geval blijven doen en dan met name zijn eet en keutelgedrag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga ik ook zeker doen!

Normaal had ik mss ook wel aan DA gevraagd maar ik heb het ooit 1x gehad met onze hond, hand in bejaardentehuis punaise ingeslikt, foto's laten maken en gelukkig lag hij recht naar beneden zodat hij niks beschadigen kon toen moesten wij hem brood geven zodat dat er omheen kon gaan plakken. Heb Nijn nu stukje brood gegeven, krijgt hij normaal nooit maar vond dit een uitzondering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij stukjes elastiek wil je juist NIET dat er iets omheen gaat zitten natuurlijk. Misschien dat je een of twee dagen alleen hooi kunt geven, en eventueel groente als Nijn daar aan gewend is. En dan geen biks, maar wel voldoende water. Zodat de kans op een verstopping zo klein mogelijk is. Ik weet het ook niet zeker hoor, maar dat is nu het meest logische wat er in me op komt. Eventueel wat prozyme als extra middel om verstopping door de combinatie van voedsel en elastiek te voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je, hier hebben die twee al zoveel idiote dingen naar binnen gewerkt, ook nu zijn ze bijzonder happig op stofjes en karton (is toch niet lekker??? vreemde fetish haha), ik denk dat ze dat wel aankunnen. Maar als je inderdaad begint te merken dat ze niet meer eten, inactief worden of iets anders vreemds, dan zal z'n buikje er niet blij mee zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .