Ga naar inhoud

Kale plekjes onder de pootjes bij een rex


shanty

Aanbevolen berichten

hey,

bij mn vroegere konijn heb ik dat ook voorgehad, ik denk dat het komt door een bepaald soort stro of hooi is ofzo, want ik gebruikt toen van iemand van dat paardenhooi wss veel te hard om op te zitten en dan kreeg hij ook kale plekken op de poten, daarna ben ik toen met gewoon stro begonnen en alles was weer opgelost, alle kale plekken waren toen verdwenen.

ik denk ook niet dat het te maken heeft met een soort ras van een konijn ofzo, maar enkel aan de bodembedekking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jep een bekend probleem bij rexen....Bij andere konijnen soorten komt het minder snel voor

zorg voor een goede zachte ondergrond ,geen over gewicht

het gevaar dat de pootjes een soort blaren krijgen en daar een infectie naar binnen slaat.Wat dodelijk is voor je konijn.Is het heel erg gaat je konijn wiegen omdat ie pijn heeft

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Email Female: dat zalfje ben ik benieuwd naar, ik dacht altijd dat drukplekken niet week gemaakt mogen worden omdat ze dan juist naar een verder stadium gaan, maar misschien wil je toch eens goed nadenken of je je de naam ervan kunt herinneren? Is het misschien een soort van beschermend laagje, zoals cavilon spray (voor gebruik bij mens), ken je dat?

@ Shanty: Ik heb zelf bij een van mijn nijntjes hetzelfde probleem, behandel dit momenteel met een mix van bactrimel (antibioticum) en metacam (pijnstiller en antibioticum) en ik moet zeggen dat het steeds beter uit gaat zien, er begint nu zelfs weer vacht over de plekjes te groeien. Ze loopt ook steeds beter.

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .