Ga naar inhoud

Wat voeren jullie?


Nimfee

Aanbevolen berichten

Hoi

ik ben wel eens benieuwd naar wat jullie voeren aan jullie konijnen...

en dan bedoel ik biks, of weetikveel, ik noem het voer of korrels.

Ik geef gemengd voer, van Kasper... Wat ik net las dat dat slecht is. Dat t vetmakend is. Maar mijn konijnen zijn niet dik :P En eten eigenlijk alles wat er in zit. Dus ook het belangrijke :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze biks van het merk Hope Farms.

Daar naast geef ik ze afentoe een stukje fruit als beloning en sience selective.

Ze krijgen ook iedere dag een bak vol verse groentes, Belle krijgt nog niet veel groentes, ik laat haar hier wel alvast aan wennen, ze krijgt iedere dag een stukje en dan bouw ik het steeds meer op :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze nijnen krijgen science selective ('s morgens de ene helft, 's avonds de andere). Deden we al maar bleek ook goed voor Dommels tandjes (waren wat scheef bleek bij zn castratie).

En per koppel dagelijks: 1 wortel, aan stengels loof, 1 stronkje witlof, paar bladen andijvie en wisselend erbij: bleekselderij, paksoi, spinazie, ananas, aardbei, appel...

En hooi :) ze zijn alleen erg kieskeurig met hooi. Vooral Dommel en Misty zijn slechte hooi-eters! Dus veel paardenbloemenhooi en ander speciaal hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

geperste korrels van Kasper Faunafoods, onbeperkt want hij is nog maar 10 weken, onbeperkt hooi en water. Verder probeer ik hem stilaan te laten wennen aan groenvoer, tot nu toe is hij dol op peterselie, radijsjes, het occasionele sla-blaadje, koolraapjes en witloof. Oh, en elke dag verse wilgentakjes van onze krulwilg. Die vreet hij helemaal op al is hij er wel eventjes mee bezig...

So far so good.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat voorn groenvoer dan? reageer even n mijn topic over: groenten???

Daar si toch al uitvoerig in gereageerd...., En bovendien kan je ook de groente lijst en het bijbehorende artikel eens doornemen.

En daarnaast staan er ook nog een héleboel topics over dat onderwerp op BB.

Als je bovenaan in de zoekfunctie Groente intypt krijg je een boel antwoorden denk ik zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .