Ga naar inhoud

iets mis met Fuz zijn achterpoten


YvonneH

Aanbevolen berichten

Ik denk dat er iets mis is met Fuz zijn achterpoten of zijn rug. Het viel me al een paar dagen op dat hij best wel rustig was. Hij eet verder goed leek verder in orde. Gister en vandaag liep hij steeds langzamer en net heb ik hem even gepakt en iig zijn rechter achterpoot doet niet goed mee. Als ik mijn handen onder zijn achterpoten leg dan steunt hij vooral op de achterkant van poten (hoort dat?), hij heeft daar ook 2 kleine drukplekjes. Nu sloft zijn rechterachterpootje een beetje met lopen. Volgens mij kan hij ook niet meer rechtop staan (op z'n achterpoten) want dit doet hij zelfs niet voor een stukje geroogde banaan of appel. Net zat hij te wassen en dan zit hij met kopje zowat op de grond.

Hij is van de week (of misschien wel vorig weekend) wel een keer uitgegleden ergens tegen aan (uit de bocht zeg maar) maar ik weet niet of hij daar dan pas later last van hebben?

Iemand enig idee?

aangepast door YvonneH
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik denk dat ik het herken, een van mijn nijntjes heeft denk ik iets vergelijkbaars, op haar "hak" van een achterpootje inderdaad ook zo'n plekje en ze leunde ook niet meer op dat pootje, liep wat vreemd, ben naar DA ermee geweest, bleek dat ze een ontstoken gewrichtje had. Nu heeft ze wat langer dan een week bactrimel (antibioticum) maar het lijkt niet echt te helpen. Vanmiddag (zie ander topic) kwam ik erachter dat ze met datzelfde pootje in een scherp stukje aubiose heeft gezeten, daar is het vorige wondje denk ik ook van, en heeft zich dat verder ontwikkeld tot een onsteking.

Misschien is je nijn tijdens dat uitglijden langs iets scherps gegaan?

Het geneest in ieder geval moeizaam hier omdat ze toch zoveel mogelijk op dat pootje probeert te zitten en lopen, echt een vervelende plek voor een wondje. Ga anders even naar de DA? Beterschap en succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

die drukplekken worden ook wel sore hocks genoemd....

het zijn als het ware een soort van doorligplekken.

konijnen kunnen dit krijgen als ze vaak en veel op een harde ondergrond...

de voeten van konijnen moeten als het ware op de bodem een beetje kunnen doorveren.....

ik weet niet of dat een mogelijke oorzaak is bij Fuz?

ik zou er in ieder geval morgen mee naar de dierenarts gaan aangezien het wel behandeld moet worden.

het kan goed zijn dat hij dat pootje niet gebruikt omdat ie pijn aan zijn hak heeft maar ik denk wel dat de dierenarts even moeten uitsluiten dat het niet om een neurologisch iets is en die open hak daar wellicht een gevolg van is....

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik dacht daar ook meteen aan kelly!

Hoewel het idd ook een kwetsuur kan zijn waar metacam voor gegeven wordt...de DA kan dat wel testen. Toen bij Merlot voelde hij dadelijk dat er wat mis was in de heup als hij er aan kwam bv. Sore hocks zie je normaal wel... maar moet behandeld worden omdat die bacterieën een ontsteking kunnen veroorzaken ... Nala van Miss Beetle is daar aan gestorven, maar die had open wonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat heeft fuz in zijn hok/ ren? ik kan t me ff zo niet herinneren?

heeft ie daar wel een bodembedekking die zacht is voor zijn voetjes?

als hij iets in zijn rug of zenuwstelsel zou hebben kan het natuurlijk ook zijn dat hij daardoor een andere belasting op zijn pootjes is gaan vormen....

ik denk dat je dierenarts het beste het een of het ander kan uitsluiten..... je weet natuurlijk ook niet hoe erg het nu voor hem voelt en hoe het toen voelde.....

succes morgen

aangepast door kelly1986
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou heel goed kunnen hoor. Hij heeft in zijn ren alleen 2 kleedjes (wel vrij dik) maar als hij losloopt in de kamer (elke avond dus) dan loopt hij op het laminaat.

Ik moet zeggen dat ik hier ook wel even aan gedacht hab toen ik het zag (gelukkig nog geen open wonden deze keer) maar omdat hij juist zo achterop leunt dacht ik dat het misschien iets anders was.

Maar hij woont dus niet op bodembedekking ofzo.

Ik ga iig morgen vroeg meteen bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn er weer.

Fuz heeft 2 flinke knopen (zenuwen) en dus zenuwpijn. Toen ze er aan voelde trilde hij helemaal van de pijn :(

Waarschijnlijk is het toch veroorzaakt door zijn uitglijder en botsing van vorige week. Hij heeft een injectie metacam gekregen en ook metacam mee naar huis voor een week. De plekken op zijn hakken worden dus toch veroorzaakt door zijn 'verkeerde' houding en het sloffen wat hij nu doet. Misschien dat ik nog een fleecedekentje over zijn kleedjes leg zodat zijn hakken iig niet open gaan schuren (tenzij hij er aan gaat eten natuurlijk).

Volgende week moet ik nog even bellen hoe het dan gaat en hopelijk gaat het dan allemaal al weer veel beter!

Bedankt voor het meedenken en meeleven allemaal hoor :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .