Ga naar inhoud

is een oud broodje goed voor je konijn??


nijntjemarlot

Aanbevolen berichten

sorry hoor, maar een appel bevat meer koolhydraten dan een snee volkorenbrood!

Als het diaree veroorzaakt komt dat door de vruchtensuikers, net zoals bij "ons mensen"..kwestie van wennen, lijkt me.

een stukje iedere dag kan volgens mij net zo min kwaad als ieder ander koolhydraat houdend iets (bv wortels etc)

Link naar reactie
Delen op andere sites

nogmaals van af en toe een stukje brood gaat een konijn echt niet dood..... het is alleen GEZONDER om het in zeer beperkte mate te geven.

het gaat daarbij vooral om uitwerkingen die op de langere termijn zou kunnen geven.

gevonden in een ander topic....

Granen zouden voor een te hoog calcium gehalte zorgen waardoor je konijn gebits en blaasproblemen kan krijgen. Ook zorgen ze dat je konijn te veel koolhydraten binnen krijgt, en dat zorgt voor darmproblemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Men zegt ook niet dat het schadelijk is... Alleen weet men nu veel meer dan vroeger.

Vooral in Engeland zijn de ontwikkelingen op gebied van onderzoek naar de voeding voor konijnen een héél stuk verder dan hier.

En daaruit is gebleken dat het lang zo goed niet is voor konijnen als dat mensen altijd dachten.

De redenen waarom niet heb ik in dit topic al eens uitgelegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brood is zeker goed voor een konijn.

Vooral als het broodje hard is kan het geen kwaad. Het is goed voor de tanden. Het zijn bovendien echte knaagdieren.

Wel zou ik uitkijken bij het geven van brood bij een voedster i v m wammetjes

Een konijn is geen knaagdier maar een haasachtige.

Het verschil zit in het gebit van beide diersoorten.

Van de front page van BB:

Konijnen zijn geen knaagdieren, zoals vaak wordt gedacht. Konijnen behoren tot de haasachtigen. Het verschil zit hem onderandere in de tanden, konijnen hebben achter de snijtenden nog stifttanden, knaagdieren hebben die niet. Er zit ook nog verschil in het bloed, de samenstelling van het bloed van knaagdieren is heel anders dan dat van konijnen (haasachtigen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .