Ga naar inhoud

Bezorgd en ook boos/teleurgesteld


Dommel

Aanbevolen berichten

Misty is vandaag gesteriliseerd.

Ik belde tussen de middag om te vragen hoe het gegaan was en de operatie + narcose waren goed gegaan. Ze was nog wel wat suf, maar dat is logisch.

Om 5u heb ik haar opgehaald (DA is naast mn werk) en vroeg ik of ze al gegeten had "Volgens mij niet, maar ik weet het niet zeker"

PARDON? Zoiets moet je toch op z'n minst met zekerheid kunnen zeggen lijkt me :grrrrrr:

Ze heeft nu dus al 12 uur niet gegeten!!! :( We gaan zo meteen gelijk dwangvoeren.

Ik snap niet waarom die DA er zo laconiek mee om gaat!!!! :duivel:

Ze hadden haar op zn minst vanmiddag al kunnen dwangvoeren of precies kunnen kijken of ze iets had gegeten of dat er miss een keutel was al..

Pff... operatie geslaagd betekent namelijk nog niets... vandaag en morgen zijn het belangrijkst.. ze kan alsnog dood gaan.

Nou kga ff met de spuit aan de haal.. lees zo verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik vond het ook zo ontzettend stom!! En dan ook nog bij een voedster... bij de heren gaat het herstel (+eten) nou eenmaal wat makkelijker na de operatie...

Pf.. ze is zo zielig. En dommel doet ook heel raar, zo is ie anders nooit. Hij mist haar nu al. Ze staat wel bij hem in de kamer maar wel in een kooi met handdoek en eten enzo. Zo kan ik goed zien of ze wat eet en of ze plast of poept..

Heb haar net gedwangvoerd, dat ging redelijk makkelijk doordat ze nog zo suf is ;) Normaal is ze het drukste konijn dat we hebben.

Had 3ml in het spuitje gedaan en denk dat er al met al 2 in is gegaan (de rest geknoeid ;)). Is dat genoeg voor nu?

En dan over een uurtje weer? Of langer?

En morgen... moet ik werken... kan dat wel?? Anders neem ik haar mee zodat ik haar tussendoor kan voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een stomme actie van die Da :grrrrrr:!!!!! das juist hét belangrijkste na een operatie !!!!!!! niet fit = niet naar huis...... !!!! ik hoop heel erg dat het allemaal goed komt....!!!!!! Ik zou daar ook ontzettend gefrustreerd van worden....... Je pakt het wél goed aan hoor..... met dwangvoeren. veel succes !!!!!!!!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 ml per uur is voor de darmen op gang te houden prima....tot in de nacht.

vandaar mijn opmerking meld je ziek morgen.

het kan wel tot 2.5 dagen duren voor ze gaat eten.

maar de da had haar al moeten laten eten......

en pijnstilling heeft ze ook nodig naast darm stimulering primperite en siseral.

ze zal als eerste groen eten of zacht hooi

Link naar reactie
Delen op andere sites

T eten interesseert dr niet.. hebben alles uit de (koel)kast gehaald... witloof, bleekselderij, paksoi, peterselie, witlof, andijvie, bospeen, loof.. aarbei... pff en dat was zo'n beetje alles dat we in huis hadden haha..

Ze kijkt er nog niet naar om maar k zal steeds n beetje vers geven..

Net met allerlei DA aan de lijn gehangen (zie andere topic in algemeen)...

hopelijk gaat het vannacht niet achteruit.... zo sneu dit en dat terwijl ik nog om medicijnen vroeg...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tis gewoon een bout dierenarts ;) twas ook niet m'n eigen, maar een DA die dicht bij mn werk was, zodat ik tussendoor daar gewoon heen kon... maarja...haddden we beter niet kunnen doen...

Niet gegeten, niks gezegd over haar temperatuur... pff..

Vannacht knapte ze behoorlijk op en zat ze zelf te drinken (uit een bakje weliswaar), maar de tweede helft van de nacht is ze weer achteruit gegaan...

Ze zit er nu weer zo zielig bij..

Heb haar de 2e helft van de medicijnen gegeven in de hoop dat ze wat minder pijn heeft totdat ik naar een DA kan.

En weer gedwangvoerd... en ze slikte het wel.

Maar ik rook ook geen plas in haar kooi... en er lagen nog helemaal geen keutels... en ze was weer behoorlijk koud.. gelijk de flessen maar weer heel warm gemaakt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

weer een typisch voorbeeld van een dierenarts

die niet konijnkundig is lijkt me :grrrrrr:

bij de dierenarts waar ik geweest ben,

(na eerst van alles uitgezocht te hebben)

is het prima verlopen, aardige assistentes en DA die konijnkundig staat aangeschreven

ik kreeg mn rammetje pas mee toen hij levendig genoeg was

en wat hooi en brokjes gegeten had, dit was een paar uur later al het geval.

het heeft wel een hele dag geduurd voordat hij plaste

maar misschien heeft hij dit niet gedurfd daarna

zou je konijn maar goed in de gaten houden, zeker omdat het bij voedsters langer duurt voordat ze hersteld zijn dan bij rammetjes

en ik zou als je kunt erbij blijven zodat je ziet hoe het gaat

en in kunt grijpen als het nodig is

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misty heeft het goed doorstaan. Ze is alleen ontzéttend vermagerd!! Best eng!

Voor de zekerheid heeft ze nog 13ml dwangvoer gehad vandaag, maar denk dat het niet meer nodig is. De medicijnen moeten nog wel 3 dagen, maar ze is inmiddels zo levendig dat dat een ware strijd is. Maar ja als ze zo levendig is, vind ik het ook minder erg als de helft er niet in komt.

We hebben haar ook weer bij Dommel gezet. Een beetje vroeg, maar we waren erg bang voor de gevolgen als we nog langer zouden wachten. Ze waren nu al zo van elkaar vervreemd dat Dommel zelfs n keer naar dr beet terwijl ze echt al van kleins af aan bij elkaar zitten (wanneer zie je een FH nou agressief?) dus nu ging het goed samen en dan haal ik ze ook liever niet meer uit elkaar.

Wel eng hoor want hij is 5.5 kg en zij ongeveer 1.5 (schat ik). Misschien inmiddels wel minder...

Ze mag nu dus erg veel beaphar brokjes die eigenlijk hun snoepjes zijn ;) en dan pakt ze vanzelf de SS brokjes weer. En wortel ;)

Wat zijn nog meer aansterkers?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .